Lisaks teede-ehitajate kasvanud kulude olulises mahus hüvitamisest loobumisele lükkas Transpordiamet edasi üle neljakümne veel aasta alguses plaanitud teedeehituse projekti. Edasilükkamise põhjuseks on rahapuudus, millele ei toonud leevendust ka lisaeelarve. «Nii suure hulga projektide edasilükkamine on väga halb samm, süvendades Eesti tee-ehituse alarahastatust veelgi,» nentis tee-ehitusettevõtte Verston juhatuse esimees Veiko Veskimäe.
Veskimäe sõnul jääb viimase riigieelarve strateegia kohaselt riigiteede arendamiseks ja heal tasemel säilitamiseks järgmise nelja aastaga puudu 689 miljonit eurot ning taustal on pidevalt kasvamas ka remondivõlg. «Kui me praegu teede ehituse ja parandamise asemel neid protsesse hoopis märgatavalt pidurdame, siis tuleb riigil seda teha hiljem palju kallimalt ja korraga suuremas mahus,» ütles Veskimäe. «Tõsiasi, millele Transpordiamet hiljaaegu ka ise tähelepanu juhtis, on täna tegemata korralised remonttööd. See on nagu hammaste parandamisega – kui pidevalt arsti juures ei käi, on ühel hetkel olukord kohutav. Ja see ei ole kindlasti heaperemehelik käitumine.»
Halb teedevõrk aga pärsib nii Eesti majandusarengut kui konkurentsivõimet, rääkimata turvalisusest ja säästetud inimeludest. «Projektide kalevi alla lükkamise asemel peaksime mõtlema hoopis sellele, kuidas suurendada investeeringuid teedeehitusse, et hakata rajama ka selliseid teid, mis vastavad tuleviku vajadustele ja kiiresti arenevatele tehnoloogilistele nõudmistele ning on seejuures keskkonnasäästlikumad,» rääkis Veskimäe. «Ajal, mil peaksime juba ehitama kaasaegset taristut iseliikuvatele ja elektrisõidukitele ning arendama nutikaid teid, on selline piduri tõmbamine riigi poolt lühinägelik ja mõjub Eesti teedevõrgu arengule väga halvasti.»
Teede Tehnokeskuse 2019. aastal koostatud analüüs näitas, et riigi teedevõrgu arendusvõlg jõuab 2030. aastaks 2,2 miljardi euroni.