Päevatoimetaja:
Sander Silm

EasyJet eemaldab töötajate nappuse tõttu lennukist istmeid

Copy
EasyJeti lennukid Berliini lennujaamas.
EasyJeti lennukid Berliini lennujaamas. Foto: Hannibal Hanschke

EasyJet kavatseb sel suvel mitmelt oma lennukilt osa istmeid eemaldada, et saaks töötajate puuduse tõttu lennata ka väiksema salongipersonaliga.

Ajal, mil reisimine taastub kiiresti pandeemiaeelsele tasemele, seisab kogu lennundus silmitsi terava personalipuudusega. EasyJet üritab probleemi lahendada seejuures küllaltki ekstreemsete meetmetega ning plaanib eemaldada oma Airbus A319 lennukitel tagumise istmerea, vahendas BBC.

Ettevõtte teatel saab sellisel juhul lennata nelja salongimeeskonna liikme asemel kolmega. EasyJeti juhtkonna hinnangul on see tõhus viis lennukipargi haldamiseks ja suurendab lennufirma paindlikust turumuutustele reageerimisel.

Samas piirab see pardal olevate reisijate arvu 150-ni. EasyJeti teatel broneeritakse viimased kuus kohta tavaliselt mõned päevad enne väljalendu, seega ei mõjutaks maksimaalselt 150 pileti müümine suvereise juba praegu planeerivaid kliente.

Istmete eemaldamisel vastaksid lennud tsiviillennundusameti (CAA) nõutele, mis puudutavad salongipersonali arvu, kuid põhinevad pigem istekohtade kui pardal olevate reisijate hulgal.

Ühendkuningriigi lennufirmad ja -jaamad on alates lihavõtetest hädas töötajate puudusega, kuna nõudlus reiside järele on pärast kõigi reisipiirangute kaotamist kiiresti tõusnud.

EasyJet ja British Airways olid eelmisel kuul sunnitud jätma ära sadu lende, kuna töötajate nakkusjuhtumite arv suurenes ning paljud piloodid ja teenindajad jäid töölt eemale.

Enamik lennufirmadest otsivad praegu pandeemia ajal koondatud töötajate asemele meeleheitlikult uusi, kuid eksperdid ennustavad, et personaliprobleemid jätkuvad veel kuni 12 kuud.

Tagasi üles