Laevandusettevõtteid ähvardab juba lähiajal suur tööjõupuudus

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Mõned päevad enne Ukraina sõja puhkemist teatas Paavo Nõgene juhitav Tallink, et palkab kõrghooajaks valmistudes 500 inimest. Sõda lõi plaanid sassi, aga värbamisega minnakse edasi.
Mõned päevad enne Ukraina sõja puhkemist teatas Paavo Nõgene juhitav Tallink, et palkab kõrghooajaks valmistudes 500 inimest. Sõda lõi plaanid sassi, aga värbamisega minnakse edasi. Foto: Eero Vabamägi

Läänemere reisilaevanduses on rasked ajad. Välisturism ei olnud veel koroonamõjudest taastuma hakanud, kui sõjahirm broneeringud taas langusse viis. Skandinaavlased, rääkimata siis kaugemate piirkondade turistidest, kardavad sõjale liiga lähedale tulla.

Kohalike reisijate teenindamiseks tuleb laevad siiski käigus hoida ning nende kai äärde seisma panekust püüavad reederid iga hinna eest hoiduda – seisev laev hakkab väärtust kaotama ning selle hilisem taas käikuvõtmine on pea sama kulukas kui põhjalik remont. Laev aga vajab lisaks kütusele ja hooldusele ka meeskonda ning Eesti laevaomanike liidu presidendi Vahur Ausmehe sõnul on suurimaks probleemiks merenduses kerkinud personal. Tulenevalt Eesti demograafilisest olukorrast ning situatsioonist tööjõuturul muutub teenindustöö ka merel järjest enam sisserändajate tööks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles