Juulis soetas tarbija veebilehelt kaup24.ee multifunktsionaalse kliimaseadme (õhupuhasti ja õhuniisutaja hinnaga 54.22 eurot. Kuna seade oli ka pärast remonti kööbakas, tahtis tarbija selle e-poele tagastada. Dlb Trading OÜ aga ei olnud sellega lõpuks nõus.
Põnev tarbijavaidlus: kas e-pood peab kööbaka kliimaseadme eest raha tagastama?
Tarbija ostis kliimaseadme juulis. Toode vajus aga kasutades ettepoole viltu ning klient viis selle augusti keskel kaup.24 e-poodi pidava ettevõtte Dlb Trading juurde garantiiremonti.
Kliimaseadme sai ta tagasi septembris, kuid nädalad remonti ei olnud midagi muutnud ning seade oli ikka kaldus. Seade käis tulutult remondis ka teist korda. Seejärel soovis klient raha tagasi.
Oktoobri keskel selgitas Dlb Trading, et nad ei saa raha tagastada – e-poe hinnangul oli toodet valesti kasutatud, sel puudus pakend ning see oli kahjustatud.
Ostja aga ei olnud asjade sellise käiguga nõus ning keeldus kaupa uuesti vastu võtmast. Nii pöördus tarbija oma õiguse saamiseks tarbijakaitse ja tehnilise järelvalveameti (TTJA) tarbijavaidluste komisjoni poole.
Siis väitis Dlb Trading, et nemad ei olegi seda kliimaseadet müünud, vaid tarbija on kaup24 platvormi kaudu sõlminud lepingu hoopis ettevõttega UAB Trajektorija.
Dlb Tradingu selgitusel tema ainult «rendib» müüja äritegevuse jaoks veebipõhist pinda, nii nagu füüsilise kaubanduskeskuse omanikud üüriksid füüsilise kaubanduskeskuse pinda oma äritegevuseks kolmandale osapoolele. Kuigi Dlb Tradingule tasutakse kauba eest, ei jäta ta seda endale, vaid raha kantakse müüja kontole. Nii saavad kaubad kiiremini liikuda.
Tarbijakaitse hinnangul peab e-pood sellele vaatamata raha kliendile tagastama, sest ostu tehes ei olnud tal võimalik teada, et ajab äri hoopis teise ettevõttega. Kaup24 e-poes on leitav vaid Dlb Tradingu kaubamärk ja kontaktandmed.
Kliimaseade osteti 2021. aasta juulis ning komisjon tegi otsuse 2022. aasta aprillis – vähem kannatlik inimene oleks ilmselt selle tagastatud 54 euro peale juba käega löönud.