Paldiski ja Kapellskäri vahel sõitev DFDS tõi Läänemerele uue Luna Seawaysi nime kandva laeva, mis hakkas alates 29. aprillist sõitma Klaipeda-Karlshamni liinil.
FOTOD ⟩ DFDS tõi Läänemerele tuttuue laeva
230 meetri pikkune Luna Seaways mahutab 600 reisijat ja 4500 liinimeetrit sõidukeid, olles sellega mõned kuud varem valminud sõsarlaeva DFDS Aura Seawaysi kõrval Läänemere suurim kauba- ja reisilaev, teatab ettevõte.
Luna Seaways
Ehitusaasta: 2021
Pikkus: 230 meetrit
Laius: 32 meetrit
Kaubaveo maht: 4500 liinimeetrit
Reisijate mahutavus: 600
Tühimass: 12 750 tonni
DFDS Eesti juhi Peeter Ojasaare sõnul näitavad uuenenud laevapark, et Läänemere liinid on Taanist pärit firmale ülimalt olulised. «Suutsime kõigest mõne kuuga tuua Baltikumi kaks kaasaegset ja keskkonnasõbralikku laeva, mis aitavad meil tõsta teenindustaset Rootsi-koridoris ja vähendada oluliselt ettevõtte süsinikujalajälge,» ütles Ojasaar.
DFDSi teatel on nad seadnud eesmärgiks vähendada süsinikuemissioone 45 protsendi võrra 2030. aastaks ning laevapargi uuendamine on oluline samm selle eesmärgi poole liikumisel. Uute laevade CO2-jälg on viiendiku võrra väiksem kui seni liini teenindanud laevadel.
Kaks uut alust on suurendanud DFDSi võimekust Leedu-Rootsi liinil kolmandiku võrra. «Tagasiside jaanuaris Klaipeda-Karlshamni vahel tööd alustanud Aura Seaways laevale on väga positiivne. Uued laevad on oluliselt vaiksemad ja ruumikamad, pakuvad mugavamaid kajuteid ja vabaaja veetmise võimalusi. Nii Luna Seawaysi kui Aura Seawaysi pardal on kolm restorani ja baari, pood, laste mänguala ning puhkealad,» rääkis Ojasaar.
Piraatide kartuses
Luna Seaways valmis Hiina laevatehases tänavu veebruaris. Teekond kodusadamasse Klaipedasse kestis 47 päeva. 13 000 meremiili pikkuse teekonna läbimiseks kasutati ainult üht neljast põhimootorist, et säästa kütust ja vähendada keskkonnamõju.
Laeva kapteni, leedulase Mindaugas Nosaviciusi sõnul oli kodutee kõige närvekõditavam etapp Adeli lahe läbimine Jeemeni ja Somaalia vahel, mis on kurikuulus piraadirünnakute tõttu. «Sellel lõigul saatis meid spetsiaalne relvastatud valve. Lahtiste tekkide küljed katsime okastraadiga, kõik uksed olid pidevalt lukustatud, enamik valgustitest olid välja lülitatud ning aknaluugid kaetud läbipaistmatu materjaliga, et laev pimedal ajal võimalikult vähe valgust kiirgaks,» kirjeldas Nosavicius.
Laev jõudis Klaipedasse suuremate tõrgeteta ning alustas Leedu-Rootsi liinil sõitmist möödunud reedel, 29. aprillil. Luna Seawaysi teenindab 53-liikmeline meeskond. DFDSi laevad väljuvad Leedust Rootsi igal õhtul. Reisiteekond kestab 11 tundi.