Tarbijakaitse selgitab ⟩ Millal kasutada kauba tagastamisõigust ja millal pretensiooni esitamise õigust?

Merike Lees
, majandusajakirjanik
Copy
Mööbli kokkupanek. Pilt on illustratiivne.
Mööbli kokkupanek. Pilt on illustratiivne. Foto: Ants Liigus

Postimehe lugeja tundis muret, kuidas saab ostja tagastada kauplusesse kokkupandavaid kaupu, nagu mööbel ja kasvuhooned, mis on tehases valesti komplekteeritud ega moodusta kokku pannes ostetud toodet. Klient on raisanud hulga aega ja kaupa ei ole võimalik enam tagasi pakkida.

Selgitab tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti tarbijate ja ettevõtjate nõustamise osakonna juhataja Kristina Tammaru.

«Kirjeldatud olukorras on tegemist lepingule mittevastava kaubaga ehk puudusega tootega. Defektse või puudusega toote puhul ei ole mõistlik kasutada e-poest ostmisel kehtivat 14-päevast taganemisõigust, vaid pretensiooni esitamise õigust,» ütles ta.

14-päevase taganemisõiguse kasutamisel on tarbijal kohustus kaubaga tutvumisel selle väärtust mitte vähendada. See tähendab, et kaubaga tohib tutvuda ning selle sobivuses veenduda samal viisil, nagu tarbija tavapoes seda teeks. Kõnealuse juhtumi puhul on tarbija aga kauba juba kasutusele võtnud.

Kuna toode on puudusega ning seda ei ole võimalik kokku panna ega kasutada, tuleks tarbijal esitada müüjale kirjalikult, näiteks e-posti teel kaebus, milles kirjeldada probleemi ning esitada ka oma soovitud lahendus.

Müüja vastutab kaubal esinevate puuduste eest kahe aasta jooksul, seda ka e-poest soetatud asjade puhul. Tarbija saab nõuda kas asja parandamist (puuduolevate detailide saatmist), toote asendamist või nende lahenduste võimatuse korral raha tagastamist, soovitas Tammaru.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles