Järsk kukkumine: Venemaa autotootmine vähenes 72% (5)

Kaja Koovit
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Lada Vestad Togliattis AvtoVAZis.
Lada Vestad Togliattis AvtoVAZis. Foto: Scanpix/ AFP/ Yuri KADOBNOV

Venemaal toodeti märtsis 40 900 sõiduautot. Seda on 72 protsendi võrra vähem kui eelmise aasta samal ajal.

Nii kirjutab Moskovskaja Pravda Venemaa statistikaameti Rosstat andmetele tuginedes.

Väljaanne tõdeb, et see on viimastel aastatel Venemaa autotööstusele juba teine hoop. 2020.aasta aprillis kukkus tootmine 30 000 autoni. Toona oli põhjuseks koroonapandeemia.

Esimese kvartali kokkuvõttes toodeti Venemaal 243 900 autot, mida on 33,2 protsenti aastatagusest vähem.

Analüüsikeskuse Avtostat kommunikatsioonijuht Azat Timerhanov tõdes, et nende autotoomist puudutavad andmed erinevad mõnevõrra Rosstati omadest, kuid trend on sama: järsk tootmise vähenemine.

Põhjusena toob ta välja lääneriikide poolt Venemaale kehtestatud majandussanktsioonid.

Logistikaahelad on katkenud, paljud välismaised autotootjad on nii valmis autode kui koosteosade tarnimise lõpetanud. Ja nendel vähestel, kes koostööd Venemaaga lõpetanud ei ole, on tarneahelate häirete tõttu toomises suuri katkestusi. Nii ei suudeta tootmisgraafikutest kinni pidada ning suures osas on see ka põhjuseks, miks Venemaa autotoomise lipulaev AvtoVAZ pidi tootmise aprillis peatama.

Millal olukord võiks muutuda ning tootmisvõimsused Ukraina invasiooni eelsele tasemele tõusta, ei oska eksperdid prognoosida.

Timerhanov kirjeldab Venemaa väljaandele olukorda nii, et ühest küljest täidavad lääneriikide ettevõtted sealsete valitsuste korraldusi, kuid teisalt kannavad nad Venemaa äri peatumise tõttu suuri kahjumeid, mis neile ei meeldi. «Praegu ootavad kõik, milline lähenemine peale jääb,» rääkis ta.

Teisalt tuleb tunnistada, et uute autode järele idanaabri turul suurt nõudlust ei ole. Põhjuseks nende kõrge hind. «Meie andmetel kerkis jaemüügi soovituslik hind märtsi lõpuks 35-45 protsenti, olenevalt mudelist,» rääkis Timerhanov.

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles