Koroonakriisi, Hiina koroonameetmete ja Ukraina sõja tõttu tekkinud pudelikaelad maailma konteinerivedudes hakkavad taanduma, prognoosib üks maailma suurimaid merenduslogistikafirmasid Yang Ming.
Yang Ming prognoosib konteinerikriisile leevendust
Taiwani laevanduskorporatsiooni Yang Ming juht Cheng Cheng-mount ütles Bloombergile, et konteinerilaevade järjekord Los Angeles'i ja Long Beach'i sadamates on vähenenud sajalt laevalt 40 laevani ning laevade ooteaeg Shanghai sadamas on kaks-kolm päeva, võrreldes 10-14 päevaga USA sadamates.
«Ma arvan, et see on hea märk, et ummikud sadamates hakkavad leevenema. Me näeme, et teisel poolaastal hakkab kõik sujuma,» ütles Cheng. Tema hinnangul on Shanghais uue koroonapuhangu tõttu kehtestatud lockdown-meetmed lühiajaline nähtus ning ei mõjuta rohkem kui käesoleva aasta teist kvartalit.
Samaaegselt laevandusummikute taandumisega taaskäivitatakse Aasia tootmisettevõtteid, mis viib kriisi teraviku merelt maismaale - kaupade liikumist hakkab takistama hoopis veokite puudus.
IMF prognoosib selleks aastaks maailmakaubanduse 5-protsendilist kasvu. Cheng nõustus selle prognoosiga, kuid lisas, et tema vaade tulevikule on siiski pigem optimistlik: «Olen nõus, et kaubandus aeglustub Ukraina sõja ning Covid-19 tõttu vähenenud nõudluse mõjul. Enne suurt globaalset taastumist tuleb tõenäoliselt võtta väike paus, kuid üldiselt oleme päris optimistlikud.»