Mõnda aega käinud läbirääkimised Poola lennuliiklusteenistuse ja Poola lennujuhtide ametiühingu vahel lennujuhtide töötingimuste ja -tasu üle on jõudnud ummikseisu ja selle tulemusena võib Poola tsiviillennundusamet olla sunnitud drastiliselt kärpima lende Poola õhuruumis. Kui lähipäevil kokkulepet ei sünni, siis suudetakse kahes Varssavi lennujaamas (Chopin ja Modlin) mais keskmiselt 510 toimuma pidanud lennu asemel teenindada umbes 170 lendu ehk 340 lennu toimumine on suure küsimärgi all, vahendab Trip.ee.
Lennuühendus Varssaviga ähvardab alates 1. maist katkeda
Lennujuhtide ametiühingu teatel töötab Varssavi piirkonnas 216 lennujuhti, kellest 180 on eelistanud pigem töölt lahkuda, kui nõustuda ettepanekuga vähendada töötasu ja suurendada töötundide arvu. 44 lennujuhti on juba lahkunud ja 136 lennujuhti peaks tegema seda pärast etteteatamistähtaja lõppu 30. aprillil.
Lennujuhtide lahkumine ei mõjuta mitte ainult lende Poola lennujaamadesse, vaid ka teisi Poola õhuruumi läbivaid lende. Olukorra muudab kriitilisemaks veel see, et pärast Ukraina õhuruumi sulgemist kulgevad läbi Poola õhuruumi paljud ümbersuunatud lennud. Eurocontrolli hinnangul vajavad kokkuleppeni mittejõudmisel päevas Poola õhuruumi läbivast 700 lennust ümbersuunamist umbes 300, mis toob kaasa lendude hilinemisi.
Esmaspäeva hilisõhtul avaldati Poola valitsuse määrus Varssavi Chopini ja Varssavi Modlini lennujaamade lennuliikluse piirangute kehtestamise kohta, mis jõustuvad 1. maist. Põhjuseks, nagu juba märgitud, Poola lennuliiklusteenistuse ja lennujuhtide vahelise kokkuleppe puudumine.
Määruse kohaselt saavad tulenevalt aeronavigatsiooniteenuste piiratud kättesaadavusest perioodil 1. maist kuni 31. maini 2022 Varssavi lennujaamades lennud toimuda ainult ajavahemikul 09.30–17.00 kohaliku aja järgi (06.30–16.00 Eesti aja järgi). Lennud, mis soovivad samal päeval väljuda, peavad saabuma hiljemalt 15.45 kohaliku aja järgi.
Regulaarlendude võimalikult suure kättesaadavuse huvides eelistatakse lennutegevust Varssavi Chopini lennujaamas. Paika on pandud ka prioriteedid lennutegevuse toimimiseks lennuväljadelt ja lennuväljadele järgmises järjekorras:
London – Heathrow
London – Luton
London – Stansted
Frankfurt
New York
Chicago
Pariis
Brüssel
Istanbul
Rooma
Amsterdam
Toronto
Dubai
Seoul Incheon
München
Rzeszów
Viin
Tel Aviv
Oslo
Zürich
Dublin
Kopenhaagen
Budapest
Vilnius
Praha
Bukarest
Düsseldorf
Barcelona
Lissabon
Tbilisi
Berliin
Szczecin–Goleniów
Viidatud lennuliinidel on lubatud sooritada ainult üks lend päevas, v.a ühel lennuettevõtjal, kes vedas suurimat arvu reisijaid antud liinil aastatel 2019–2021.
Juhul kui Varssavi Chopini lennujaamas on võimalik teostada lende ka teistest sihtpunktidest, võib teostada lennutegevusi ka teistest lennujaamadest. Sel juhul teeb teenindusaegade jaotamise otsuse Varssavi Chopini lennujaama koordinaator.
Tallinn prioriteetsete lennujaamade nimekirja ei kuulu, seega Tallinna–Varssavi lendude toimumine pärast 1. maid on suure küsimärgi all.
Läbirääkimised Poola lennuliiklusteenistuse ja Poola lennujuhtide vahel jätkuvad teisipäeval, 26. aprillil.
Tallinna lennujaama kommunikatsioonispetsialist Jane Kallaste kinnitas Postimehele, et nendeni ei ole jõudnud infot võimalike piirangute või arengute kohta, mis võiksid mõjutada lennuühendust Tallinna ja Varssavi vahel. «Oleme pidevas ühenduses lennufirmaga ja juhul, kui mingid muudatused lennuplaanis peaksid toimuma, anname sellest kohe teada. Samuti on lennufirmal kohustus informeerida reisijaid, kui lennuplaanis peaksid toimuma neid mõjutavad muudatused,» märkis ta.