Lennujuhtide ametiühingu teatel töötab Varssavi piirkonnas 216 lennujuhti, kellest 180 on eelistanud pigem töölt lahkuda, kui nõustuda ettepanekuga vähendada töötasu ja suurendada töötundide arvu. 44 lennujuhti on juba lahkunud ja 136 lennujuhti peaks tegema seda pärast etteteatamistähtaja lõppu 30. aprillil.
Lennujuhtide lahkumine ei mõjuta mitte ainult lende Poola lennujaamadesse, vaid ka teisi Poola õhuruumi läbivaid lende. Olukorra muudab kriitilisemaks veel see, et pärast Ukraina õhuruumi sulgemist kulgevad läbi Poola õhuruumi paljud ümbersuunatud lennud. Eurocontrolli hinnangul vajavad kokkuleppeni mittejõudmisel päevas Poola õhuruumi läbivast 700 lennust ümbersuunamist umbes 300, mis toob kaasa lendude hilinemisi.
Esmaspäeva hilisõhtul avaldati Poola valitsuse määrus Varssavi Chopini ja Varssavi Modlini lennujaamade lennuliikluse piirangute kehtestamise kohta, mis jõustuvad 1. maist. Põhjuseks, nagu juba märgitud, Poola lennuliiklusteenistuse ja lennujuhtide vahelise kokkuleppe puudumine.
Määruse kohaselt saavad tulenevalt aeronavigatsiooniteenuste piiratud kättesaadavusest perioodil 1. maist kuni 31. maini 2022 Varssavi lennujaamades lennud toimuda ainult ajavahemikul 09.30–17.00 kohaliku aja järgi (06.30–16.00 Eesti aja järgi). Lennud, mis soovivad samal päeval väljuda, peavad saabuma hiljemalt 15.45 kohaliku aja järgi.
Regulaarlendude võimalikult suure kättesaadavuse huvides eelistatakse lennutegevust Varssavi Chopini lennujaamas. Paika on pandud ka prioriteedid lennutegevuse toimimiseks lennuväljadelt ja lennuväljadele järgmises järjekorras: