Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lugeja küsib: miks transpordiamet mulle kirjutab?

Copy
Hyundai Kona
Hyundai Kona Foto: Reuters/ScanPix

Postimehele kirjutas lugeja, kes oli transpordiametilt saanud krüpitilisevõitu kirja parandusmeetmete kohta. Uurisime välja, millega tegu. 

«Sõiduki valmistaja on teavitanud transpordiametit, et teie valduses oleva sõiduki kohta on väljastatud parandusmeede,» kirjutas transpordiamet. Nimelt olevat lugeja Hyundai Konal puuduseid, mis margiesinduses tasuta korda tehakse. 

«Palume parandusmeede rakendada esimesel võimalusel, et tagada turvalisus ja keskkonnakaitse kõrge tase,» kõlas kantseliitlik üleskutse. 

Topauto järelteeninduse juhi Aivar Kägu sõnul tuleb autode tasuta parandusse kutsumist ette pidevalt ning see ei ole midagi erakordset. «Mõnikord on remondi põhjus lihtne tarkvarauuendus, mõnikord ka suurem töö, nagu elektriauto aku vahetus,» selgitas ta. 

Praegu on elektrimootoriga Konadel parandusmeetmeks aku vahetus, aga see ei puuduta kõiki autosid.

Ideaalis peaks kutse kehtima kõigi autode puhul, millel tootja on vigu avastanud. «Seni pole see kahjuks alati õnnestunud, sest vanemate autode omanike kontakte meil ei ole ja sellisel juhul sõltub parandusprotsent omanike aktiivsusest,» tõdes Kägu.

Alates tänavu veebruarist sisestab maaletooja taoliste teadete puhul andmed transpordiameti infosüsteemi. Kui asjad on tehnoülevaatuse tegemise ajaks korda tegemata, siis tehnoülevaatust läbida ei saa. Selline uuendus aitab Kägu sõnul kaasa, et autod ikka õigel ajal parandusse jõuaksid. 

Kõik aktiivsed remontikutsumised, mida praegu on kümmekond, on nähtavad transpordiameti e-teeninduse sõiduki taustakontrolli lehel ning neid saab vaadata igaüks.

«Seega soovitan kõikidel autoomanikel minna transpordiameti sõidukite taustakontrolli lehele ja vaadata, kas ka nende autol on mõni parandusmeede aktiivne. Sel juhul võiks ise oma margiesindusega ühendust võtta, sest need parandused on kliendile tasuta,» soovitas Kägu. 

Tagasi üles