Soome reklaamifirma Bob Helsingi teostatud tarbimisele õhutav kampaania, mille toetajateks on peaminister Matti Vanhanen ja rahandusminister Jyrki Katainen, ärritab ühiskondlikke ühendusi.
Tarbimisele õhutav kampaania Soomes ärritab erinevaid ühendusi
Idee järgi on kampaania «Ära toida lama kokkuhoiuga» (Älä ruoki lamaa säästämällä) suunatud paanilise ja mõttetu säästmise vastu, kirjutab Helsingin Sanomat.
See soovitab tarbijal osta kaupu nii kui varemgi ja mitte eelistada senisest odavamaid tooteid.
Kampaania ärritab mitmeid ühiskondlikke organisatsioone. Nende kriitikatuli on suunatud hüüdlausele, millega tõugatakse vastutus lama ehk majanduslanguse tõrjumisest tarbijale.
Keskkonnaorganisatsiooni Luonto-Liitto esindaja Hanna Kaisa Hellsteni avaldas imestust selle üle, et maailmamajanduse päästmine lükatakse tarbija kaela.
Soome tarbijateliidu ökonomist Martti Luukko rääkis, et ekspordi korvamine soomlaste tarbimisega näib olevat võimatu.
Kõige paremini kaitsevad majapidamised rahvamajandust sel viisil, et saavad oma asjadega ise hakkama.
Luukko sõnul on kampaania tähendus selles mõttes hea, et tarbimine hoiab üleval tööhõivet. Hellsteni väitel on aga jäetud tähelepanuta vaatenurk keskkonnaaspektist.
Kui üldse tarbida, siis nii Luukko kui Hellsen soovitavad osta mingeid teenuseid, näiteks remonditöid.
Küll aga rõhutab Hellsten, et mitte mingisugune tarbimine pole vältimatu. Õnnetundeks pole vaja asju kokku krabada, majanduse elavdamine ei tohi toimuda keskkonna arvelt, rõhutas ta.
Vanhanen, Katainen ja sotsiaaldemokraatide liider Jutta Urpilainen soovitavad firmadel mitte võtta vastu ülepeakaela tehtud säästmisotsuseid ega toetada majanduslangust ülereageerimise abil.
«Kui usute, et teie firma saab praeguste raskustega hakkama, panustage jätkuvalt tootearendusse, koolitusse, müüki ja turundusse,» õhutavad nad.
Kampaania taga on teiste hulgas Soome majanduse uurimisinstituut (Etla), reklaamifirmade liit, töötajate uurimisinstituut ja mitmeid teisi ühendusi ja firmasid.