Eesti turul kauplusekettidele private label'i ehk omamärgitoodete valmistamise lõpetamise otsus võib Terele anda lähiala hetkelisi tagasilööke, tunnistas ettevõtte juhatuse esimehe asetäitja Ülo Kivine.
Kivine: kaubakettide omatoodetest loobumise otsus võib tuua lühiajalisi tagasilööke
«Tuleb tunnistada, et ega me seda otsust kerge südamega ei teinud,» tunnistas Kivine, vastuseks küsimusele, kas ettevõte ei karda oma positsiooni nõrgenemist ja kaubanduskettide vastutöötamist. Kivine tõdes, et ettevõte peab siiski omanikele kasumit teenima ning ka Eesti põllumees tahab oma toodangu eest kõrgemat hinda.
Kivine tõdes, et Eestis on nii kaubanduses kui tootjate vahel tihe konkurents nii sisseostul kui väljamüügil.
Kas nende samm tähendab, et Tere kaubamärgi piim muutub kaubanduskettides kallimaks, ei soostunud Kivine prognoosima. «Kaubandus kehtestab lõpptoote hinna ise, siin on meil raske kaasa rääkida,» lausus ta, avaldades siiski lootust, et see ei tähenda tarbijale hinnatõusu.
Kivine ei soostunud ka avaldama, millistele kaubakettidele nad omamärgitooteid valmistasid, täpsustades, et nad tegelesid sellega viis aastat.
Kivine lisas, et välismaale teevad nad kaubakettidele omamärgitooteid ka edaspidi, sest välisturule Tere brändi müük on sedavõrd kulukam, et kasulikum on private label'iga tegelda. «Toodame seda suuremate mahtude saamiseks,» lausus Kivine.
Kivine ei osanud prognoosida, kuidas suhtuvad nende sammu teised tootjad. «Ma ei oska siin teiste eest kosta,» lausus ta.