E-kaubanduse plahvatuslik areng tähendab kliendile enamasti mugavamat ostukeskkonda ja tarnevõimalusi ning suuremat kaubavalikut. Seda ootamatum on avastada, et iga e-pood ei ole selles suunas arenenud.
K-Rauta e-pood saadab kliendi kauba järele teise Eesti otsa
K-Rauta e-pood peibutab suure kaubavaliku ja mugava tellimiskeskkonnaga. See kõik muutub aga mõttetuks, kui ostuprotsessi käigus langevad valikust järjest tarnevõimalused ja virtuaalse ostukorviga kassasse jõudes selgub, et kaupade kättesaamiseks ühtegi sobilikku võimalust polegi jäänud.
«Valisin mitu tundi tervele majale LED-pirne, et kõik parameetrid oleksid viimseni paigas ja õiged. Sain ostukorvi kokku ja suundusin maksma. Jõudes kohta, kus tuli valida väljastuspunkt, oli valida ainult Võru ja Tartu kaupluse vahel,» kirjeldas tallinlanna Tiina oma kogemust. «Kogu ostlemisele kulunud aeg ja vaev oli raisatud, sest ma ei hakka ju teise Eesti otsa tellimusele järele sõitma.»
Nördinud klienti häirib, et ta ei saa olla kindel sobivates tarnevõimalustes, sest need varieeruvad iga üksiku toote puhul. «Mõistlik oleks, kui kauba saaks ühest poest teise tellida, aga sellist teenust K-Rauta e-pood ei võimalda,» sõnas pettunud klient.
K-Rauta veebipoode haldava Kesko Senukai Digitali asekommertsjuhi Paulius Palinauskase sõnul piiritlevad kauba jõudmist kliendini erinevad asukohad – mõnel puhul tarnitakse kaup poest, teine kord logistikakeskustest.
«Toodete tarneviis sõltub ka kaupade mõõtmetest ja kaalust. Näiteks ei mahu kõik tooted pakiautomaati, samuti ei ole kullerfirmad alati nõus kõiki tooteid transportima,» selgitas Palinauskas.
Siiski on nad arendamas uut lahendust, mis võimaldaks juba alguses sorteerida kaubad saadavuse järgi, kui on valitud soovitud kaubagrupp. «Klient saab ka võimaluse teha tarneviisi eelvalik ning kaupu vastavalt sellele sorteerida,» lubas Palinauskas.