13. märtsist alates Baltimore lähedal madala merelahe põhjas kinni istuva konteinerilaeva Ever Forward vabastamiseks otsustasid USA rannavalve ja päästefirma alustada laeva lasti vähendamist.
Evergreeni avariilaevalt alustati lasti vähendamiseks konteinerite lossimist
Esmaspäeval teatas USA rannavalve, et pärast kaht ebaõnnestunud katset laev madalast liikuma tõmmata tuleb alustada konteinerite teisaldamist. Seni püüti laeva madalast merelahest vabastada pukserite ja vintsipraamide abil, olles enne süvendanud laevale vajaliku sügavusega kanali avariikohast kuni laevateeni. Kuid süvendajad ei suuda muuta merd sügavamaks laeva põhja all, mistõttu laeva ujuvuse taastamiseks tuleb vähendada laeva süvist. Ainut võimalus seda teha, on vähendada laeva lasti.
Konteinerite ümberlaadimine teistele laevadele võib rannavalve esindaja sõnul võtta kuni paar nädalat. Selleks tuleb kohale toimetada kaks ujuvkraanat, et kaalu saaks vähendada mõlemast pardast üheaegselt. Ohutuskaalutlustel toimuvad tööd ainult päevavalges.
Laevalt ära tõstetud konteinerid toimetatakse pargastega tagasi Seagirt Marine sadamaterminali Baltimores. Ametnike sõnul on lootust, et laeva ujuvus õnnestub taastada vaid osa konteinerite teisaldamisega. Kokku oli madalale sõitmise hetkel pardal 5000 konteinerit.
Laevafirma kuulutas seoses päästetööde venimise ja kulude suurenemisega välja üldavarii general average, mis tähendab, et päästetööde kulusid peavad proportsionaalselt aitama katta ka laeval oleva kauba omanikud või nende kindlustusfirmad.