Emajõel ja Peipsi järvel laevareise korraldava kruiisioperaatori Estriver Kruiisid laevastik sai täiendust, firma tõi Soomest ajaloolise 90 inimest mahutava ristluslaeva. Laeva peamiseks sõidupiirkonnaks saab Emajõgi, esialgu läheb laev aga dokki, et läbida põhjalik noorenduskuur.
Emajõel hakkab kurseerima 100 aasta vanune kruiisilaev
Estriver Kruiisid koordinaator Karoliina Lass ütles, et mootorlaev Sandra D on ajalooline sajandivanune alus, mis enne Emajõel veeskamist saab EAS-i turismiedendustoetuse abil korraliku noorenduskuuri. Mis nime all laev liinile läheb, pole hetkel veel teada, kuna uuendatud laevale antakse uus nimi, mille leidmiseks korraldatakse selle aasta lõpul avalik nimekonkurss. Plaanide kohaselt saab laeva esimeseks hooajaks Eesti vetel 2023. aasta.
Laeva kipper Albert Lass ütles, et Sandra valmis Soome kuulsaimas A. Ahlströmi Pirtinniemi laevatehases Varkauses 1922. aastal, kuid laeva tellija, revolutsiooni eest põgenev Romanovite perekonna liige suurvürst Kirill Vladimirovitš jättis laeva välja ostmata ning sellest ai Ahlströmi kontserni esinduslaev.
Lassi sõnul on laev kantud ajaloolise tähtsusega laevade nimestikku ning Eestis saab sellest vanim käigusolev laev - seni vanim kuunar Hoppet on ehitatud 1926. aastal.
Laeval on ka ööbimiskajutid
Lass selgitas, et põneva ajalooga laev hakkab alates järgmisest aastast pakkuma regulaar- ja tellimussõite, ekslusiivseid pikemaid kruiise Emajõel ja Peipsil ning esmakordselt Tartus ka õhtusöögikruiise ning ööbimisega ristlusreise. Laevareiside juurde käivad giidi jutustused Tartu linna vaadetest, ajaloost, jõest ja laevandusest, uudisena saadab juttu ka videomaterjal laeva ekraanilt.
Kuna laeva esimeseks ristlushooajaks saab 2023, siis täpsemaid piletihindu ja reisitingimusi firma veel ei avaldanud. Kuni uus laev remondis on, jätkab Estriver Kruiisid klientide sõidutamist Emajõel mootorlaevaga Signild