Tartu plaanib tõsta ühistranspordi piletihindu

BNS
Copy
Tartu ühistransport.
Tartu ühistransport. Foto: Ketlin Lääts

Tartu linnavalitsus saatis täna volikogule eelnõu bussipiletite hinnatõusu ettepanekuga, linna ühistranspordi piletihinnad võivad tõusta 1. juulist.

Tartu abilinnapea Raimond Tamme sõnul tuleneb ühistranspordipiletite hinnatõusu ettepanek eelkõige maagaasihinna, keskmise töötasu ja tarbijahinnaindeksi tõusust, sest nende näitajate alusel korrigeeritakse igas kvartalis vedajale makstavat liinikilomeetri hinda. Samuti on kasvanud rattaringluse ülalpidamiskulud.

«Hindade kallinemine mõjutab väga paljusid olulisi teenuseid, kaasa arvatud ühistransporditeenust. Meie kulud bussitranspordile on sel aastal vähemalt 3 miljonit eurot suuremad kui eelmisel aastal. Samas on suurem osa tänastest bussipiletihindadest kehtinud juba 15 aastat, mille kestel on keskmine palk kasvanud üle kahe korra ja tarbijahinnaindeks 44,5 protsenti. Meie eesmärk on jätkuvalt pakkuda väga heal tasemel teenust ning seetõttu on vajalik suurendada seonduvaid tulusid,» selgitas Tamm pressiteates.

Linnavalitsuse ettepaneku järgi on plaanis 1. juulist tõsta nii bussipiletite kui ka rattaringluse piletite hinda ning muuta olemasolevaid piletitüüpe. Piletitüüpide muutmine annab linnavalitsuse sõnul kasutajatele senisest rohkem pileti kehtivusperioodi valikuvõimalusi. Linnavalitsus soovib rakendada sissekirjutusest tulenevat hinnastamist, mille järgi oleks Tartu linna ja linnaga bussiliikluse valdkonnas koostööd tegevate omavalitsuste elanikele piletihind soodsam.

Linnavalitsuse ettepanekul on 1. juulist bussisõidu tunnipileti hind senise 83 sendi asemel tartlastele 1 euro ja mittetartlastele 1,50 eurot. Lapsele ja noorele kehtib soodustunnipilet vastavalt 60 senti tartlastele ja 90 senti mittetartlastele. Bussijuhilt ostes jääks piletihind samaks ehk on 2 eurot.

Päevapileti hind tõuseks seniselt 2,11 eurolt 2,50 euroni tartlastele ja 3,75 euroni mittetartlastele. Seni kehtinud kümne päeva pileti asemel võetakse kasutusele viie päeva pilet, mille hind oleks tartlastele 8,50 eurot ja mittetartlastele 12,75 eurot. 30 päeva pileti hind tõuseb 15,34 eurolt 18,50 euroni tartlastele ja 27,75 euroni mittetartlastele.

90 päeva pilet on seni olnud 35,15 eurot, kuid uus hind on 42 eurot tartlastele ja 63 eurot mittetartlastele. Uue piletiliigina tuleb kasutusele aastapilet, mis hakkab maksma 105 eurot tartlastele ja 157,50 eurot mittetartlastele. Kõigi perioodipiletite puhul kehtivad ka sooduspiletid lastele ja raske puudega isikutele ning noortele ja eakatele.

Alates 1. juulist ei kaasne bussisõidu perioodipiletiga rattaringluse sõiduõigust, vaid rattaringlusele tulevad eraldi piletid. Tunnipileti ja päevapileti hinnad jäävad samaks, mis praegu ehk vastavalt 2 ja 5 eurot.

Senine nädalapilet muutub viie päeva piletiks, mis hakkab maksma 10 eurot. Lisanduvad uued piletiliigid – 30 päeva pilet ja 90 päeva pilet, mis maksavad vastavalt 12 ja 30 eurot. Aastapilet hakkab maksma 60 eurot.

Muus osas jääb süsteem samaks – rattaringluse piletid annavad juurdepääsu ratastele ja nende alusel on võimalik sõita tunni jooksul rattaringluse rattaga ilma lisatasu maksmata. Edasi saab ratast kasutada veel nelja tunni jooksul ja iga lisanduv tund maksab üks euro.

Uudse piletitootena on plaanis luua bussisõidu ja rattaringluse ühispilet, mis on soodsam kui pileteid eraldi ostes.

Rattaringluse piletihindade muutuste üks põhjusi tuleneb rataste intensiivsest kasutamisest – kuna rataste läbisõit on väga suur, siis on nende hooldus- ja remondikulud tõusnud. Samuti on kallinenud varuosad ja nende kättesaadavus on muutunud raskemaks.

Eelnõu on läbi arutanud volikogu fraktsioonid ja majanduskomisjon ning see peaks jõudma volikogu 21. aprilli istungile. Muudatused hakkavad volikogu heakskiidu korral kehtima selle aasta 1. juulist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles