«Need, kes on kasutatud auto ostmisest huvitatud, peavad nüüd valima turul kõige piiratumate ja samas kõige kallimate pakkumiste vahel. Piiratud pakkumine ei tähenda siiski, et ostjad peaksid loobuma pettuse eest kaitsvatest toimingutest. Vastupidi, ostjad peaksid kontrollima iga kasutatud sõiduki ajalugu, sest valik on väga piiratud,» ütleb Buzelis.
Nagu ütleb autoVerticali kommunikatsioonijuht, ostavad kasutatud autode edasimüüjad kõike, mida saavad ja on hakanud pöörama vähem tähelepanu autode seisukorrale. Risk saada endale halvas seisukorras kasutatud auto on praegu palju suurem, kui näiteks aasta või kaks tagasi.
Kasutatud auto hind on prognoosimatu
2021. aastal jõudsid kasutatud autode hinnad kõigi aegade kõrgeimale tasemele. Kuigi hinnad stabiliseerusid ja hakkasid aasta lõpus isegi langema, on Venemaa sissetung Ukrainasse loonud Ida-Euroopa kasutatud sõidukite turul enneolematu olukorra.
Juba aastaid on Ukraina kasutatud autode ostjad sõitnud autode järele Poolasse, Leetu, Slovakkiasse ja Ungarisse. Kuigi nende riikide siseturul oli uuemate autode järele suurem nõudlus, ostsid ukrainlased palju üle kümne aasta vanuseid autosid, eriti neid, mis olid kütusesäästliku, kuid «räpase» diiselmootoriga.
Sellepärast mõjutab kasutatud sõidukite turgu ka senise kliendivoo vähenemine Ukraina naaberriikides. Vanemate autode hind tõenäoliselt langeb, sest edasimüüjad püüavad oma kahjusid minimeerides uue olukorraga kohaneda.
Kütusehinna mõju
Kütuse hind on paljudes Euroopa riikides ületanud kriitilise 2 euro piiri liitri kohta ja tekitanud vajaduse igapäevaseid harjumusi muuta.