Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu veebruaris 683 miljonit eurot, võrreldes eelmise aasta sama kuuga suurenes müügitulu püsivhindades 4 protsenti.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu kasvas veebruaris 4 protsenti
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul kasvas müügitulu jaanuaris aastases võrdluses 8 protsenti, veebruaris aga kasv aeglustus. Müügitulu suurenes nii mootorikütuse jaemüügiga tegelevates ettevõtetes kui ka toidukaupade ja tööstuskaupade kauplustes.
«Suurima kasvu tegid mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kus müügitulu suurenes 2021. aasta veebruariga võrreldes 10 protsenti. Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 4 protsenti ja toidukauplustustel 2 protsenti,» märkis analüütik.
Tööstuskaupadest enim ehk 15 protsenti suurenes müügitulu kasutatud kaupade kauplustes, kioskites, turgudel ja otsemüügil. Müügitulu suurenes veel 13 protsenti apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, 5 protsenti majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes ning 5 protsentimuudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad.
Müügitulu vähenes 5 protsenti posti või interneti teel kaupu müüvates kauplusetes ja 1protsendi tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes. Muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga, jäi müük eelmise aasta veebruariga võrreldes samale tasemele.
Jaanuariga võrreldes vähenes jaekaubandusettevõtete müügitulu veebruaris 9 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes müük eelmise kuuga võrreldes 2 protsenti.