Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Aprillist tuleb Elronis jalgrattale pilet osta

Copy
Jalgrattur Elroni rongis
Jalgrattur Elroni rongis Foto: Raul Mee

Aprillist alates hakkab Elroni rongis kehtima reisijapiletile lisaks jalgrattapilet, kuid sel aastal on võimalus jalgrattale ka koht broneerida. 

Ratta ja rongiga reisimisel on rattapilet vajalik soetada kõigis Elroni rongides alates aprillist. 

«Eelmise aasta rattapileti kehtivusperiood näitas, et piletinõude järel mõtlesid reisijad jalgratta kaasavõtmise vajaduse rohkem läbi, mille tulemusena rataste arv rongis vähenes ning reisijatel oli võimalik mugavamalt reisida ka tippajal,» sõnas Elroni turundus- ja kommunikatsioonijuht Katrin Kulderknup.

Rattapileti hind sõltub reisi pikkusest ja on pool täispileti hinnast, kuid linnalähiliinidel mitte vähem kui üks euro. Rattakoha broneerimise võimalus peaks piletisüsteemi lisanduma suve alguseks. 

Reisijad soovivad rattakohta broneerida 

Elron viis läbi arvamusuuringu, et välja selgitada reisijate ootused ja kogemused rongi ja rattaga liiklemisel. Uuringus osales 1450 inimest üle Eesti.

Tulemused kinnitasid, et reisijad ootavad eelkõige võimalust osta rattapilet ette, mis võimaldab broneerida rattale kindel koht. Samuti oodatakse paremini korraldatud jalgrataste parkimisvõimalusi jaamades ning ka paremaid kergliiklusteid rattaga rongijaama jõudmiseks.

«Ratast ja rongi kombineeritakse kõige sagedamini just igapäevasteks toimetusteks, nagu näiteks tööle või kooli liikumiseks,» rääkis Kulderknup, kelle sõnul püüab Elron teha teadlikkuse kasvatamiseks koostööd kohalike omavalitsustega.

Tallinna lähipiirkondades reisijad võtavad jalgratta rongi kaasa kuni poole tunni pikkuseks reisiks ning kaugliinidel reisijad vähemalt tunniseks sõiduks.

Viiendik ratta ja rongi kombineerijatest kasutab jalgratast kodujaama sõiduks ning 15 protsenti rongijaamast sihtkohta sõiduks. Ligi kolmandik reisijatest ei ole valmis jalgratast raudteejaama jätma, tuues põhjuseks, et ratast on vaja ka sihtkohas liikumiseks.

Uuringus eristuvad ka selged ootused omavalitsustele, mis aitaksid ratta ja rongi kombineerimist populariseerida. 40 protsenti vastajatest ootab paremat kergliiklus- või rattateed rongijaamani ning 37 protsenti soovib, et rattaparklates oleksid paremad tingimused ratta hoiustamiseks.

Rattaparkla kuluks marjaks ära 

Eelkõige soovitakse ilmastikukindlat ning videovalvega rattaparklat. Viiendik vastanutest sooviks jaamadesse jalg- või tõukeratta laenutust.

Kõige olulisem ootus reisija jaoks, kes rongi ja rattaga liiklemist juba kombineerib, on võimalus rattapilet ette osta ning kodulehel näha infot vabade rattakohtade arvu kohta. «Arendus on töös ning kõigi eelduste kohaselt jõuab paari kuu jooksul broneerimisvõimalus tarbijateni. Kuna igas rongis on kümme rattakohta, siis neli nendest on peagi võimalik reisijapiletit ette ostes ka ratta transpordiks broneerida,» selgitas Kulderknup.

Sel hooajal loodab Elron jõuda kokkulepeteni rendirataste pakkujatega, et üha enamatesse rongijaamadesse tekiks võimalus jalg- või tõukeratta rentimiseks.

Märksõnad

Tagasi üles