Päevatoimetaja:
Sander Silm

Peagi vähema kui kahe euro eest poest munakarpi ei saa (2)

Copy
Eggo kaubamärgi all mune tootva DAVA Foodsi juht Vladimir Sapožnin selgitab, et kui tootmiskulud on kasvanud kolm korda, pole toodangu hinna tõusustki pääsu. «Lihtne matemaatika,» nendib ta.
Eggo kaubamärgi all mune tootva DAVA Foodsi juht Vladimir Sapožnin selgitab, et kui tootmiskulud on kasvanud kolm korda, pole toodangu hinna tõusustki pääsu. «Lihtne matemaatika,» nendib ta. Foto: Sander Ilvest

Eesti munatootjad kinnitavad, et plahvatuslikult kasvanud söödahinna ja muude kulude tõttu ei ole neil muud valikut kui munade hinda juba lähiajal tublisti tõsta.

Eggo kaubamärgi all mune tootva DAVA Foodsi juhatuse liige Vladimir Sapožnin ütles, et eriti tugevalt mõjutab neid just sööda hinna tõus, kuna see moodustab muna omahinnast tervelt 70 protsenti. «Juba Covidiga hakkas vilja ja muude komponentide hind üles minema. Vili on börsikaup nagu nafta, millel on maailmaturuhind – pole vahet, kas Eesti, Ameerika või Austraalia põllumees võtab. Ukraina ja Venemaa on turult väljas ja keegi ei tea, mis uuest saagist saab. Momendil on hinnad väga kõrged,» tõdes ta.

Tagasi üles