Tarbija ehmatuseks oli tema elektriarve 2021. aasta oktoobri eest tublisti suurem, kui senine kokkulepe Alexela Energia Teenustega ette nägi.
6. septembril 2019 sõlmis ta ettevõttega tähtajatu lepingu, kus oli paika pandud, et Alexela müüb energiat päeval hinnaga 6,3 senti ja öösel 4,9 senti kWh ning sellele lisandub igakuine üheeurone makse. Praeguseid börsihindu arvestades oli see kõik väga soodne. 2021. aasta juuli arve sabas oli ettevõte aga märkinud, et edaspidi on hind kallim ning 1. oktoobrist on elektri päevane hind 11,9 ja öine 8,20 senti kWh.
Tarbija etteheide Alexelale oli, et teade hinnatõusust oli peenikeses kirjas arve lõpus ning pole mõistlik oodata, et inimene arve sabas olevat juttu märkab.
Hinnatõusust peab selgemalt teada andma
Sama meelt oli ka tarbijavaidluste komisjon. Kui elektrimüüja on otsustanud, et hind tõuseb, siis peaks sellest inimest teavitama oluliselt selgemalt. Seepärast jäi Alexela Energia Teenustele kohustus arve ringi teha. Kuna inimene oli arve juba tasunud, tuleb enammakstud osa arvestada ettemaksuks.
Komisjon leidis, et kuna inimesele pole tehtud selgelt mõistetavat ettepanekut uueks hinnaperioodiks, on tal õigus soodsamale elektrile kuni 2022. aasta septembri lõpuni.
Alexela juriidilise osakonna juhi Sandra Salumäe kinnitusel koostab ettevõte otsusele vastust.
TTJA tarbijavaidluste komisjonile antud selgitustest järeldub, et kuna inimesele hinnamuutusest teatati, peaks see olema ettevõtte hinnangul piisav. Teadete ja kirjade sisuga tutvumine on igaühe võimalus ja teate saatja ei saa kedagi selleks kohustada. Kui Alexela otsusega nõus ei ole, peab ta selle ümberlükkamiseks minema maakohtusse.