Läti transpordiminister Tālis Linkaitse sõnul on Rail Balticu raudteeprojekt uues geopoliitilises olukorras eriti oluline, et tagada Balti regiooni kiire ja usaldusväärne ühendus Lääne-Euroopaga.
Läti minister: Rail Baltic on uues geopoliitilises olus eriti tähtis (1)
«Läti on Rail Balticu elluviimisel teinud märkimisväärseid edusamme ning uutes geopoliitilistes tingimustes on vaja eriti intensiivselt tööd teha, et tagada projekti edasine edenemine ning Balti regiooni kiire, mugav ja turvaline ühendamine Lääne-Euroopaga,» ütles Linkaits rõhutades samal ajal, et projektil on piirkonnas potentsiaali ka sõjalise mobiilsuse osas.
Praegu käib projekteerimine kogu tulevase raudteetrassi Läti riigi territooriumit läbiva 265 kilomeetri ulatuses. Ehitustöödega soovitakse väljaspool Riiat alusatda 2023. aasta esimesel poolel.
Projekti tõrgeteta edasise edenemise ja õigeaegse elluviimise tagamiseks kaalub Läti transpordiministeerium ka alternatiivseid materjalivarustuse lahendusi ja täiendavaid rahastamisvõimalusi väljaspool Euroopa ühendamise rahastut, sealhulgas ka era- ja avaliku sektori partnerlusprojektide kaudu.
Rail Baltic on 1435-millimeetrise rööpmelaiusega kaherööpmeline elektrifitseeritud rahvusvaheline kiirraudtee koos kogu selle juurde kuuluva infrastruktuuriga. Kiirraudtee projektkiirus on rahvusvahelisel reisijateveol 249 kilomeetrit tunnis, kaubaveol 120 kilomeetrit tunnis ja kohalikul reisijateveol 200 kilomeetrit tunnis.
Rail Balticu trassi pikkus on ligikaudu 870 kilomeetrit, millest Eesti riigi territooriumil 213 kilomeetrit. Eestis läbib trass Harju-, Rapla- ja Pärnumaad.