Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lugeja küsib: kas Bondora tohib mind ärgitada laenuga mustadeks päevadeks valmistuma?

Copy
Kotitäied raha tuleb pärast ka tagasi maksta.
Kotitäied raha tuleb pärast ka tagasi maksta. Foto: Reuters/ScanPix

Postimehele kirjutas lugeja, kes oli hämmeldunud Bondora saadetud reklaamidest, mis ärgitasid raha laenama ilma krediidikulukust ja tagasimakstavat summat mainimata. 

Nimelt sai lugeja sõnumeid nagu «6,500 € ja ole mustadeks päevadeks valmis» või «Siin on Sulle nädalavahetuseks 6,500 € laenu». Üheski saadud e-kirjas ei ole aga mainitud seda, mis aja jooksul ja kui suur summa tuleb sellise lõbu eest tagasi maksta. 

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) ettevõtluse osakonna juristi Grete Leesmanni sõnul on tarbijatele suunatud finantsteenuste reklaami puhul tõesti ette nähtud ranged reeglid. Seda seetõttu, et tarbijad ei oleks oluliste finantsotsuste tegemisel mõjutatud positiivsest ja kutsuvast reklaamist ning suudaks paremini hinnata laenu ja krediidi võtmisega kaasnevaid riske. Muidu võib uisa-päisa laenates oma rahaasjad lootusetult rappa ajada. 

Seega peavad tarbijakrediidi reklaamid olema tarbijatele esitatud neutraalselt. Reklaamis võib olla esitatud üksnes seaduses välja toodud lubatud ja kohustuslikku teavet.

Leesmanni sõnul kehtivad need reeglid aga ainult reklaamile. «Reklaamiks on üksnes avalikustatud teave kauba või teenuse müügi suurendamise eesmärgil. Reeglid ei kehti aga kindlatele isikutele saadetud otseposti või uudiskirjade puhul,» selgitas ta. 

Tuleb välja, et tarbijakrediiti kajastavate uudiskirjade ja otseposti puhul ei ole kohustuslik esitada krediidi kulukuse määra ning seal pole keelatud kasutada ka priiskama kutsuvaid reklaamlauseid.

Tagasi üles