USA lennukitootja Boeingu ja selle tarnijate aktsiad langesid esmaspäeval, kuna China Eastern Airlinesi 737-800 reisilennuk, mille pardal oli 132 inimest, kukkus Lõuna-Hiina mägedes alla, vahendab Reuters.
Boeingu ja tarnijate aktsiad langevad seoses lennuki allakukkumisega Lõuna-Hiinas
Boeingu aktsia langes turgude avanedes pea 5 protsenti, samas kui Hiina lennufirma USAs noteeritud aktsiad langesid umbes 8 protsenti. Lennuki varuosade tarnijad Spirit AeroSystems Holdings, Hexcel Corp ja Triumph Group langesid vahemikus üks kuni neli protsenti.
Lennuk kukkus alla pärast järsku laskumist reisikõrguselt. Meedia teatas, et päästetöötajad ei leidnud mingeid märke ellujäänutest. Õnnetuse põhjus pole veel teada. Boeing püüab koguda rohkem teavet.
FlightRadar 24 andmetel on õnnetusse sattunud lennuk kuus aastat vana. Pärast õnnetust teatas Hiina riigimeedia, et lennufirma on maandanud oma 737-800 tüüpi lennukipargi, mida oli lennujälgimisveebi andmetel 109.
Võimalik löök 737 MAXi sertifitseerimisele Hiinas
Kõnealune populaarne variant on Boeingi 737 MAXi eelkäija, mis ootab regulatiivset heakskiitu Hiinas ehk maailma suurimal riigisisesel lennundusturul.
Boeingu kodulehe andmetel on 737-800 maksimaalne istekohtade arv 189 ja see on varustatud CFM-56 mootoriga. Ei ole esialgu selge, kas õnnetusse sattunud lennukil oli sama mootor, sest lennuettevõtjad võivad valida mootoreid ka teistelt tarnijatelt.
CFMi mootorid on toodetud General Electricu ja Prantsusmaa Safran SA ühisettevõttes. GE aktsia langes umbes üks protsent, Prantsusmaa börsil noteeritud Safrani aktsia langes kolm protsenti.
CFRA Researchi analüütik Colin Scarola ütles Reutersile, et lennuõnnetus ei tohiks tehniliselt mõjutada MAXi resertifitseerimist Hiinas, kus see on pärast kahte surmaga lõppenud lennuõnnetust Indoneesias ja Etioopias olnud kolm aastat maandatud.
Kuid ta ei välistanud, et riik kasutab õnnetust ettekäändena heakskiidu edasilükkamiseks. «Hiina tõenäoliselt ei tunnistaks, et nad seda teevad. Aga me usume, et see võib juhtuda,» ütles Scarola.