Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Küpseb Opeli ja Peugeot' allianss

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

PSA Peugeot Citroën ja General Motors võivad varsti hakata Euroopas ühisel jõul autosid ja nende osi meisterdama.

Kui otsustavas staadiumis läbirääkimistest asja saab, arendavad Peugeot ja GMi Opel/Vauxhall peatselt koos mootoreid, jõuülekandeid ja terveid sõidukeid, mida müüdaks mõlemate brändide all, ütlesid eile Financial Timesile kaks lähedalseisvat allikat.

Ühelegi leppele firmad alla kirjutanud pole, kuid läbirääkimised käivad ning eesmärk on märtsi alguses Genfi autonäitusel diil välja kuulutada.

Peugeot’ ja GMi allianss ei kujutaks endast ühinemist, samuti ei toimuks ilmselt aktsiate vahetust, ütlesid allikad.

Mõlemad firmad on arutanud asju ka teiste autotootjatega, otsides viise Euroopas kasumisse jõudmiseks.

Peugeot ütles eile õhtul, et «otsib potentsiaalseid koostöövõimalusi ja alliansse. Läbirääkimised käivad, hetkel ei saa selge sõnaga kinnitada, kas tulemuseks on konkreetsed lepingud.»

GMi käest ei õnnestunud koheselt kommentaari saada.

Peugeot-Citroën ja GMi Opel/Vauxhall on Euroopas tegutsevatest autotootjatest kõige hapramas seisus.

Sektor kannatab känguva nõudluse ja struktuurse ületootmise all, mis on sünnitanud jõhkra hinnasõja.

Peugeot on otsinud endale partnerit juba alates aastast 2009.

Läinud nädalal teatas Peugeot, et kandis 2011. aasta teises poolaastas 497 miljonit eurot kahjumit ning kulutas ära 1,6 miljardit eurot sularahareserve.

GM teatas aga, et Opeli mullused kahjumid olid 747 miljonit eurot ning et kavandamisel on uus strateegia, mis vastaks Euroopa nõrgeneva turu tingimustele.

Strateegiliselt tunduks Peugeot’ ja Opeli suhe mõistlik, kuna nende tegevus märkimisväärselt ei kattu. Suurem osa Peugeot’ tehaseid asub Prantsusmaal ning Lõuna- ja Kesk-Euroopas, Opeli omad aga Saksamaal ja põhjas.

Viimase kolme aasta jooksul on Peugeot pidanud läbirääkimisi ka Fiati ja Mitsubishiga, mis on aga jäänud õhku rippuma – paljuski seetõttu, et Peugeot’ perekond ei ole nõus loovutama kontrolli firma üle.

Fiati tegevjuht Sergio Marchionne on öelnud, et otsib partnerit väikeste A ja B segmendi autode tootmiseks. Fiat sai mullu Euroopas 500 miljonit eurot kahjumit.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Märksõnad

Tagasi üles