Kütusekulistajad paiskavad Läänemerele tuhandeid tonne kasvuhoonegaase

Krister Kivi
, ajakirjanik
Copy
Tallinkile kuuluv Silja Europa on üks saastavamaid laevu Läänemerel.
Tallinkile kuuluv Silja Europa on üks saastavamaid laevu Läänemerel. Foto: Valda Kalnina/EPA/Scanpix

Sõja tõttu on kütuseturg muutunud volatiilseks ja nii Viking Line kui ka Tallink on kehtestanud reisijaile kütuselisamaksud, mis kehtivad 31. augustini. Konkurentide lähenemine kütuselisa suurusele on märkimisväärselt sarnane: Tallinna ja Helsingi vahel 1,90 suuna kohta, Tallinna või Helsingi ja Stockholmi puhul aga veel euro rohkemgi.

Mis laadi kütust laevad kasutavad, kus käib tankimine ja kui palju kütust merereisil kulub? Tallinki laevateeninduse osakonna keskkonnaspetsialist Andrus Vaher rääkis, et laevadel kasutatakse valdavalt kütust, mis liigitatakse kergeks kütteõliks. See erineb autodes kasutatavast diislikütusest eelkõige hangumistemperatuuri, leek­täpi ja lubatud väävlisisalduse poolest.

Kõik need näitajad on Vahuri sõnul maismaal kasutada lubatud väärtustest kõrgemad. Laev võtab kütust enamasti korra nädalas, punkerdamiste asukoht ja sagedus sõltub aga iga liini eripäradest ja graafiku tihedusest. Paagitäite hinda Vaher lepingute konfidentsiaalsusele viidates avaldada ei tahtnud, kuid märkis, et see sõltub otseselt naftabarreli hinnast rahvusvahelistel turgudel, nagu ka kütuste hind maismaal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles