Päevatoimetaja:
Sander Silm

Operail veab läbi Soome endiselt Vene kivisütt

Copy
Operaili vedur.
Operaili vedur. Foto: Vladislav Musakko / VIRUMAA TEATAJA / Scanpix

Operaili Soome tütarfirma veab Vene piirilt Soome Koverhari sadamasse endiselt kivisütt, mille veod sanktsioonide alla seni läinud pole. Hiljuti puhkes aga sadamalinnas skandaal, kui kahelt vagunilt avastati kurikuulsad Z-märgid. 

Soome kodanikult Postimehele laekunud vihjes tundis viimane muret, miks tegeleb Operail endiselt Vene kivisöe ja antratsiidi vedudega. «Soome valitsus jätkuvalt võimaldab ja Eesti riigile kuuluv Operail saab kasu Venemaal kaevandatud kivisöe ja antratsiidi transpordist Soome sadamatesse. Hetkel pole Sib Anthracite grupi ega selle omanike vastu sanktsioone kehtestatud, aga Soome ja Eesti valitsused paistavad lähenevat asjale silmakirjalikult – ühelt poolt peatatakse rahavooge Venemaale, aga samas jätkub äri tavapäraselt,» kirjutas ta.

Operaili juht Raul Toomsalu võttis aga Postimehega suheldes seisukoha, et riigifirma ülesandeks on vedude tegemine ja vagunite sisu eest vastutavad peamiselt Soome partnerid. Siinkohal tuleb märkida, et kaupa veetakse küll Operaili veduritega, kuid vagunid firmale ei kuulu. «Operailil on lepingulised kohustused Soome sadama- ja terminalioperaatorite ees. Täidame neid kohustusi, arvestades seejuures ka sanktsioonidega,» sõnas ta. Täpsemalt on Soome lõunatipus Hanko linnas asuvas Koverhari sadamas partneriks riigi suurim sadamaoperaator Rauanheimo.

Tagasi üles