Magnetic MRO soovib ministeeriumitelt Vene sanktsioonide osas selgitust (1)

BNS
Copy
Tallinna lennujaam. Magnetic MRO. 
Tallinna lennujaam. Magnetic MRO. Foto: Sander Ilvest

Lennukite hooldusettevõte Magnetic MRO küsib majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumilt ning välisministeerium selgitust seoses Venemaale kehtestatud sanktsioonidega.

Nimelt soovib ettevõtte tegevjuht Risto Mäeots vastust küsimustele, kuidas tõlgendada Euroopa Liidu nõukogu määrust, mis käsitleb piiravaid meetmeid seoses Venemaa tegevusega, mis destabiliseerib olukorda Ukrainas.

Täpsemalt vajab selgitus olukord, kui õhusõiduki osa, mille omanik on Venemaa lennundusettevõte, parandamine on aset leidnud Euroopa Liidus asuvas ettevõttes enne 2022. aasta 26. veebruarit.

Mäeots küsib, kas see tähendab, et remondiettevõte võib õhusõiduki osa parandamise lõpuni viia. Kui nii, siis tekib tal küsimus, kas remondiettevõte saab osta täiendavaid vajaminevaid osasid, et parandamine nõuetekohaselt lõpuni viia.

Lisaks soovib Magnetic MRO juht teada, kas parandatud osa tohib kliendile tagastada juhul, kui osa saadetakse väljastamiseks enne 28. märtsi.

Kui vastus viimasele küsimusele on eitav, siis soovib Mäeots teada, kas remondiettevõte võib kliendile esitada tasunõude parandatud osa hoiustamise eest, kuniks sanktsioone leevendatakse.

Ühtlasi soovib ta teada, kas juhul, kui remondiettevõte võib õhusõiduki osa parandamise lõpuni viia, võib remondiettevõte kliendile esitada tasunõude ning klient tasuda parandustööde eest kui kliendi pank asub Venemaal, aga antud panga suhtes pole kohaldatud sanktsioone. Mäeots uurib ka seda, mis juhtub siis, kui Eesti pank keeldub makse ülekandmisest oma sise-eeskirjade tõttu.

Kui remondiettevõte ei või õhusõiduki osa parandamise lõpuni viia, siis soovib Magnetic MRO juht teada, kas sel juhul võib remondiettevõte kliendile esitada tasunõude ning klient tasuda selliste parandustööde eest, mis olid remondiettevõtte poolt sooritatud enne 26. veebruarit.

Mäeots ütles eelmisel nädalal, et Venemaal toodetud lennukid on üsna peatselt lennukõlbmatud, kuna sõltuvad suuresti imporditud mootoritest või muudest varuosadest.

Tagasi üles