Kriisiolukorras tõuseb info- ja sidevahendite olulisus, ent kuidas valmistuda selleks, et olulisel hetkel side ei katkeks? Nõu annab Tele2 IT-juht Meelis Viiding.
KASULIKKE NÄPUNÄITEID ⟩ Kuidas kriisi ajal säilitada sideühendus?
Internetile ja sideteenustele ligipääsetavus on vajalik nii lähedastega ühenduses olemiseks, oluliste uudistega kursis püsimiseks kui ka õige info saamiseks.
Varu energiaallikad
Sideühenduse katkemise üks peamisi põhjuseid võib olla energiaallika puudumine, mis on vajalik seadme tööshoidmiseks. Seepärast tasub varuda koju patareisid, akusid või suurema mahutavusega laetud akupankasid.
Lisaks tasub hankida juhtmega interneti püsiühenduse kõrvale ka nutiseadmesse mobiilne internet, mis toimib kuni sidevõrgu reservtoite katkemiseni. Kui on aga teada, et kriisiolukorras on hädavajalik kasutada arvutis internetti, siis tasub mõelda ka taskuruuteri omamisele.
Kindlasti tuleb sidevahendit kasutades silmas pidada ebavajalike telefonikõnede vältimist ja interneti kasutamise minimeerimist, sest need koormavad akut ja andmemahtu.
Märgi olulised telefoninumbrid üles
Kõik olulised numbrid tasub paberile üles kirjutada olukorraks, kui mobiiltelefon lakkab töötamast või mobiilioperaatoril on sidekatkestus. Hädavajalike numbrite hulka võivad kuuluda nii pereliikmete, naabrite, hädaabi- kui ka infonumbrid.
Kasulik on teada, et 112 numbrile saab helistada ka siis, kui SIM-kaart on telefonist välja võetud, kuid telefonil akut veel siiski jagub.
Sideteenuste katkemine
Sideteenuste täieliku katkemise puhul tasub kodus hoida patareidel või antenni toel töötavat raadiot. Samuti on kasulik omada toa- või katuseantenni vabalevis olevate telekanalite vaatamiseks.
Eelnevalt tasuks ka lähedastega nõu pidada, kuidas hoida omavahel sidet, kui need vahendid enam ei tööta. Info vahetamiseks tasub ka naabritega võimalusel ühendust hoida.