Lemendiku sõnul on meil rohepöördest rääkides palju loosunglikkust, mis aga ei tööta. «Võime endale igasugu asju ette kujutada ja deklareerida, aga peame aru saama, et tarbijad peavad selle lõpuks kinni maksma. Aga kui tarbija ei ole nõus, siis seda ei juhtu,» rääkis ta.
ABB Balti riikide juht Jukka Patrikainen lausus, et nemad võtavad ettevõttes rohepööret tõsiselt ning tõi ühe näitena autopargi ümberkorraldamise. Ka juhtide autode Co2 heide peab jääma alla 100 g/km. «Meie juhtidel ei ole uhkeid BMWsid,» tõdes ta.
Lemendik lausus, et idee on hea, aga reaaluses on olukord selline, et kui tema oma tänaval tahab koos kuue naabrimehega elektriautod laadima panna, siis põleb alajaam lihtsalt maha. «Meie infrastruktuur ei toeta seda,» kinnitas ta.
Lemendik nõustus, et rohepööre tuleb. «Rohepööre tulebki, aga peame paika panema eesmärgid ja tempo, mille suudame ka tegelikult ellu viia. Mitte rääkima sellest, mis oleks hea,» lausus ta. Ta tõi näiteks energiakriisi, kus Eestis me ainult räägime, arutleme selle üle mida peaks tegema, samas kui Hollandi valitsus suutis kahe nädalaga kokku leppida kahe tuumajaama ehituse.
«Kui loota, et kõik pöördub iseenesest ümber, siis see on enesepettus,» lausus Lemendik.
Tööjõupuudus kummitab
Vestluspaneelis osalejate sõnul on töötajate puudus Eesti suurim probleem ning ei ole põhjust arvata, et Ukraina sõjapõgenikud suudavad seda oluliselt leevendada. Sest ei ole teada, millise kvalifikatsiooni ning oskustega need inimesed on.