Talihärm ütles, et pankade serverite asukohast olulisem on elutähtsate teenuste, nagu maksete ja arvelduste toimimise ning sularaha kättesaadavuse tagamine. «Elutähtsa teenuse osutaja ülesandeks on valida selle eesmärgi täitmiseks optimaalseim lahendus. Serverite asumine Eestis ei kindlusta teenuse toimimist ning hoopis välisriigis asuv server toimib varuvariandina.»
Pangaliit tegi Talihärmi sõnul siseministeeriumile ettepaneku testida kõiki hädaolukordi: nii neid, kus on katkenud välisühendused, kui ka neid, kui ei toimi ühendused Eestis.
«Seda, kas või kuidas seadusemuudatus mõjutab pankade toimepidevuse kavasid või millised on kaasnevad kulud, on veel vara hinnata,» lisas ta.
Elutähtsa teenuse osutajaks ei klassifitseeru kõik Eestis tegutsevad pangad. Vastavalt krediidiasutuste seaduses sätestatud eeldustele on elutähtsa teenuse osutajaks näiteks pank, kelle kaasatud hoiuste turuosa ületab 10 protsenti krediidiasutuste kaasatud hoiuste kogumahust.
Hoiuste turuosa järgi klassifitseerub elutähtsa teenuse osutajaks praegu neli suuremat panka. Elutähtsat teenust osutavate krediidiasutuste ja välisriigi krediidiasutuste filiaalide loetelu kinnitab Eesti Pank.
Siseministeerium saatis teisipäeval kooskõlastamisele hädaolukorra seaduse muudatused, mille eesmärk on tagada elutähtsa teenuse osutamine olukorras, kus ei toimi välisriikides asuvad teenust tagavad infosüsteemid või elektroonilise side teenus.
Eelnõu on tihedalt seotud riigi julgeolekupoliitika huvidega ja 2010. aasta mais vastu võetud julgeolekupoliitika alustega. Viimase kohaselt peavad elutähtsate teenuste infosüsteemid töötama kogu riigi territooriumil ning riigisiseste ressursside baasil ka olukorras, kus ajutiselt on raskendatud või katkenud sideühendused välisriikidega.