Läti lennufirma Air Balticu endine tegevjuht Bertolt Flick ütles Läti ärilehele Dienas Bizness, et Eesti Estonian Air hakkab pakkuma Air Balticule järjest suuremat konkurentsi.
Flick: Estonian Air muutub Air Balticule üha suuremaks konkurendiks
Flick märkis, et Estonian Air on valinud väga hea strateegia, mille taga on varem Air Balticus töötanud Tero Taskila. Firma on valinud praeguse kütusehinnaga sobivad lennukid ja Eesti riik teeb lennufirma aktsionärina head koostööd, mitte ei tööta sellele vastu nagu Läti valitsus Air Balticus, lausus ta.
«Ennustan, et Estonian Airist kujuneb Air Balticule tõsine rivaal,» lausus Flick.
Flick hoiatab samuti lõunanaabrite lennufirmat, et seda võib tabada sama kurb lõpp nagu Ungari Malevat, mis kuu aega tagasi pankrotti läks.
Kui Euroopa Komisjon peaks otsustama, et Läti riigi investeeringud Air Balticusse ei ole seadusekohased ja lennufirmal tuleb need tagasi maksta, siis on Air Baltic täpselt samas olukorras nagu Ungari Malev, selgitas ta.
Sellisel juhul oleks Air Balticu võlg nii suur, et Flicki sõnul on raske ette kujutada, kuidas firma sellega toime tuleks. Siis vajaks Air Baltic uut erainvestorit, kuid seda on raske leida, seni kuni aktsionäriga ei ole saavutatud vastastikku vastuvõetavat lahendust. Ükski erainvestor ei julge teha miljonilisi investeeringuid, kui firma põhikiri ja aktsionäride leping neile piisavat kaitset ei paku, ütles Air Balticu eksjuht.
Ta nimetas Euroopa lennunduse olukorda halvaks, kuna viimastel nädalatel on pankrotistunud neli firmat.
Konkurents kasvab ja kütus kallineb tänavu umbes 15 protsenti. Air Balticule tähendab see 15 miljoni latist lisakulu.