Allikad viitasid, et Ühendkuningriigi administratsiooni suhtumine hakkas muutuma eile pärast seda, kui Prantsusmaa konfiskeeris autosid vedanud Vene kaubalaeva, millele laienesid USA rahandusministeeriumi sanktsioonid. Teise allika sõnul survestasid poliitikuid suhtumist karmistama sadamatesse ilmunud protestijad.
«Oleme teadlikud murest seoses Venemaa laevadega, mis võivad Ühendkuningriigis silduda ja töötame kiiresti, et uurida erinevaid meetmeid nende juurdepääsu piiramiseks,» ütles Ühendkuningriigi pressiesindaja Guardianile, «arutame seda küsimust juba Šoti valitsusega ja kaalumisel olevad sanktsioonid on osa Ühendkuningriigi valitsuses välja töötavast laiemast paketist.»
Šotimaa välisasjade kabinetisekretär Angus Robertson ütles BBC Scotlandi pühapäevases saates: «Ühendkuningriigi ametivõimud peavad võtma vastu olulise otsuse, kas lubame Venemaa omanduses või nende poolt prahitud laevadel Ühendkuningriigi sadamates silduda. Šoti valitsus arutab seda konkreetset juhtumit Ühendkuningriigi ametivõimudega, kuid neid tuleb veel. See on väga kiiresti arenev olukord, peame minu arvates otsustavalt tegutsema.»
Orkney ja Shetlandi parlamendisaadik Alistair Carmichael on kirjutanud Boris Johnsonile, kutsudes teda üles tegutsema.
«Nagu inimesi kogu Ühendkuningriigis, on ka Orkney elanikke häirinud see, mida oleme oma teleekraanidel näinud Venemaa rünnakust Ukrainale,» kirjutas ta peaministrile saadetud kirjas. «Ootame teilt kui meie peaministrilt tegutsemist, et peatada kaubandus, mis teenib raha Ukraina kodanike tapmise rahastamiseks. On hädavajalik, et te tagaksite vivitamatult, et Sovcomflotile kehtestataks sanktsioonid ja et tema laevadele ei antaks juurdepääsu Briti sadamatesse,» kirjutas Carmichael.
Flotta naftaterminali opereeriva Repsol Sinopeci pressiesindaja esialgu laeva vastuvõtust keeldumist ei kinnitanud. Esindaja möönis BBC-le, et NS Champion pidi saabuma teisipäeval: «Peame ühendust reguleerivate asutustega, et tagada rajatistele juurdepääs,» märkis ta.