Baltika prognoosib tänavu müügitulude taastumist

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
Baltika Group juhatuse esimees Flavio Perini
Baltika Group juhatuse esimees Flavio Perini Foto: Tairo Lutter/postimees/scanpix

Uuenenud Ivo Nikkolo naisterõivaste ja aksessuaaride müügitulu kasv on rõivatootjale Baltika andnud eelduse lõpetada alanud aasta positiivselt. Eelmise aasta kokkuvõttes oli piirangutest tingitud poodide sulgemiste ja kahjumlike kaupluste kinni panemise tõttu ettevõte veel 2,9 miljoni euroga kahjumis.

Kolmandik kahjumist oli tingitud kaupluste sulgemistega seotud ühekordsetest kuludest eelmisel aastal ning sellel aastal kavandatavate sulgemistega seotud reservi loomisest. Lisaks mõjutas kahjuminumbrit ligikaudu 500 000 euro suurune piirangutega seotud kulu, mida erinevad toetusmeetmed ei katnud.

Baltika Grupi juhatuse esimehe Flavio Perini sõnul olid Eesti, Läti ja Leedu kauplused olenevalt riigist kinni kaks kuni kuus kuud ning Lätis ja Leedus on saanud kaupluseid seniajani vaid covid-passiga külastada. «Pehmelt öeldes ei ole olukord seoses piirangutega olnud meie jaoks lihtne, kuid oleme oluliselt oma tegevust reorganiseerinud, et vastata hetke turuolukorrale ning lisanud oma tegevustesse paindlikkust uuesti mahtude kiireks kasvatamiseks,» selgitas Perini.

Eelmise aasta lõpuks suleti Balti riikides asuvatest 61 kauplusest 27, mis olid tegutsenud kahjumlikult. Koosmõjus Covid piirangutega kahanes 2021. aastal seetõttu Baltika müügitulu aastases võrdluses 40% 11,8 miljoni euroni. Neljandas kvartalis oli aasta varasemaga võrreldav müügitulu langus 35%.

«Sealjuures on paranenud aga Baltika brutokasumi marginaalid ning eelmise aasta kogu naisterõivaste müükide võrdluses on meie ainukese kaubamärgi Ivo Nikkolo müügid võrreldavates poodides kasvanud neljandas kvartalis 60%. Samuti oleme suurendanud aksessuaaride müügi osakaalu 16%-ni,» kirjeldas Perini. Ta lisas, et see annab kindlasti põhjuse hinnata märtsis algavat hooaega paljulubavaks.

«Meie eesmärk on tänavu keskenduda hetkel veel vaid oma põhiturule Baltikumis ja tõsta Ivo Nikkolo naisterõivaste müügitulu tagasi 2019. aasta tasemele. Selle toetamiseks avame aasta teises pooles kolm esimest uue kontseptsiooniga Ivo Nikkolo kauplust – Riga Spice ja Riga Plaza keskustes ning Rotermanni kvartalis Tallinnas,» ütles Perini.

Baltika tegevuskulud vähenesid 2021. aastal võrreldes aastatagusega 35%, alates 2020. aastast on ettevõte tegevuskulusid vähendanud 5 miljoni euro võrra. E-poe müügitulu osakaal suurenes 5%.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles