Seetõttu leiab koda, et Eesti peaks direktiivi ettepaneku läbirääkimistel Euroopa Liidus jõuliselt kaitsma seisukohta, et digimaks tuleb jõustada samaaegselt ettevõtete tulumaksureformiga.
Kaubanduskoda peab väga oluliseks, et direktiivi sisu kattuks OECD eestvedamisel heakskiidetud miinimummaksu põhimõtetega. Hetkel näeb koda direktiivi ettepanekus kahte olulist erinevust võrreldes OECD-s kokkulepituga.
Esiteks, OECD kokkulepe võimaldab igal riigil otsustada, kas kohaldada ettevõtete miinimumtulumaksu siseriiklikult või mitte. Direktiivi ettepanek sellist võimalust ette ei näe ja paneb igale liikmesriigile kohustuse miinimummaks kehtestada.
Teiseks oluliseks erinevuseks on koja sõnul see, et direktiivi ettepanek kohustab miinimummaksu kehtestama ka siseriiklikele kontsernidele, kuid OECD kokkuleppe kohaselt ei ole see kohustuslik. Kaubanduskoja hinnangul peab Eesti seisma läbirääkimistel selle eest, et direktiiv sisaldaks täpselt samu põhimõtteid, milles lepiti kokku OECD-s.
Direktiivi ettepaneku kohaselt peavad liikmesriigid direktiivi siseriiklikusse õigusesse üle võtma hiljemalt 2022. aasta 31. detsembriks. Selline tähtaeg on kaubanduskoja hinnangul ebamõistlikult lühike.
Arvestades, et direktiivi ettepaneku üle käivad Euroopa Liidus alles läbirääkimised ehk direktiivi sõnastuses ei ole veel kokku lepitud ning direktiiv on väga mahukas, nüansirikas ja detailiderohke, siis ei ole koja hinnangul reaalne, et liikmesriigid suudavad direktiivi nii kiiresti üle võtta.
Isegi kui direktiivi sõnastus oleks tänaseks kokku lepitud, ei oleks realistlik, et Eesti suudaks nii lühikese aja jooksul teha vajalikud muudatused tulumaksuseaduses. Seetõttu peab Eesti kaubanduskoja sõnul kindlasti seisma selle eest, et direktiivi ülevõtmise tähtaeg lükkuks vähemalt ühe aasta võrra edasi.