Lux Expressi arvutuste kohaselt on alates 1. jaanuarist kehtivad Tallinn–Narva ja Tallinn–Tartu reisirongide piletihinnad 39,6 protsenti kuni 70,6 protsenti madalamad kui ministri määrusega kehtestatud hinna ülempiir. «Seejuures on määrusega kehtestatud tariifide alusel arvutatud piletihinna ülempiiri ja tegelikult kehtestatud piletihindade erinevus suurem tavapärasest kiiremate ekspressrongide ja esimese klassi piletite puhul,» märkis Roos.
Seejuures valitseb tema sõnul olukord, kus tegelikult kehtivaid piletihindasid, mis määravad ka tekitatava turumoonutuse intensiivsuse, ei ole kehtestanud mitte ATL-i tellijat esindav majandus- ja kommunikatsiooniminister vaid ATL-i täitjaks olev AS Eesti Liinirongid. «Seega on kujundatud olukord, kus linnadevahelise liikuvusteenuste kaubaturul teiste kommertsalustel tegutsevate turuosalistega konkureeriv teenusepakkuja, kes opereerib riigihanget läbiviimata sõlmitud ATL alusel, saab läbi enda hinnastamisotsuste mõjutada tekitatava turumoonutuse ulatust,» selgitas Roos.
Ühtlasi on Elron kehtestanud ministri poolt määratletud hinna ülempiiridest kõige enam kõrvale kalduvad hinnad esimese klassi piletitele ja tavapärasest kiirematele ekspressirongide piletitele ehk teenustele, mille puhul ei ole primaarne üks ATL-i sõlmimise eesmärkidest – väiksema maksejõuga ühiskonnagruppidele eluliselt vajalike teenuste kättesaadavaks tegemine.
Sellest lähtuvalt palub Lux Express konkurentsiameti kujundada seisukoht, kas on õiguspärane olukord, kus ATL-i alusel osutatava linnadevahelise liikuvusteenuse hinnastamisel on Elronile, ehk lepingu täitjale, jäetud niivõrd suur vabadus teenuse hinnastamiseks ning sellega tekitatud olukord, kus Elron saab määrata turumoonutuse intensiivsuse.
Ühtlasi soovib ettevõte ameti hinnangut, kas ja milliste mehhanismidega peaks ATL-i alusel osutatava liikuvusteenuse tegeliku hinna kehtestav osapool veenduma, et teenuse kulupõhisest omahinnast madalama hinnaga võõrandamise korral on tekitatav turumoonutus põhjendatud ja proportsionaalne ATL-i sõlmimise eelduseks olevate sotsiaalmajanduslike eesmärkidega.