Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Atlandil möllavas autolaevapõlengus võib suitsuna haihtuda kuni 400 miljonit

Copy
Ligi 4000 Volkswagen Grupi autoga pardal transpordilaev Felicity Ace põleb Assoori saarte lähistel juba kuuendat päeva.
Ligi 4000 Volkswagen Grupi autoga pardal transpordilaev Felicity Ace põleb Assoori saarte lähistel juba kuuendat päeva. Foto: PORTUGUESE NAVY HANDOUT

Tänaseks juba kuuendat päeva Atlandi ookeanil Assoori saarte lähistel lõõmavat laeva ei ole päästjad ikka veel suutnud nii palju kustutada, et alust saaks pukseerima hakata. Kahjusummat ei ole laevafirma, Volkswagen Grupp ega kindlustusfirma kommenteerinud, kuid kahju ulatub sadadesse miljonitesse dollaritesse.  

Millest autosid Euroopast USA-sse transportinud kaubalaev süttis, ei ole teada, kuid päästjad on kinnitanud, et tulekahju kontrolli alla saamist takistavad pardal olnud elektriautode liitiumioonakud, mida tavaliste kustutusvahenditega kustutada ei saa. 

Viimati teatatud info kohaselt olid tules kõik laeva sektsioonid, mis asuvad kõrgemal kui viis meetrit veepinnast, värskemaid fotosid sündmuskohalt ei ole avaldatud. 

Volkswagen Grupi esindaja on tunnistanud, et Atlandi ookeanil põleval laeval on ligi 4000 autot, mitmed neist küllaltki hinnalised Porsche, Audi ja Lamborghini luksusmudelid. Russell Groupi analüütiku hinnangul võib Volkswagen Grupp saada kahju vähemalt 155 miljoni dollari ulatuses. Kui suur on kogu laevale ja kaubale tekkiv kahju ning kui palju sellest katab kindlustus, ei ole laeva omanik Snowscape Car Carriers, operaator Mitsui OSK Lines ega kindlustusfirma Britannia Steam Ship veel kommenteerinud. 

Russell Groupi hinnangul võib kogu laeval olnud kauba väärtus küündida 438 miljoni dollarini, millest Volkswagen Grupi autode maksumus on 401 miljonit. 

Operaatorfirma Mitsui OSK Lines kinnitusel ei kujuta Assoori saartest paarisaja kilomeetri kaugusel lõuna pool triiviv laev endast ohtu saartele, teistele laevadele ega keskkonnale.  Laevafirma tellimusel jõudsid eile põleva laeva juurde veel kaks Hollandi päästefirma SMIT tuletõrjevõimekusega pukserit. Sündmuskohta jälgib ka Portugali merevägi. 

Tagasi üles