Atlandi ookeanil kolmandat päeva põleva autoveolaeva Felicity Ace pika tulekahju põhjuseks on tõenäoliselt laeval olevate luksuslike elektriautode akud. Liitiumioonakud põlevad kõrge temperatuuriga ning nende kustutamiseks tavalistest kustutusvahenditest ei piisa.
Elektri-Porschede Li-Ion akud ei lase Atlandil lõõmaval laevapõlengul vaibuda (10)
Kolmapäeva õhtupoolikul Atlandi ookeanil Assoori saarte lähedal seni kinnitamata põhjusel süttinud autoveolaev Felicity Ace põles laupäeva hommikul endiselt, teatas Reuters. Laeva juurde suundus erivarustusega päästemeeskond, et kustutada laeva lastiruumis põlevate elektriautode liitiumioonakusid. Keemiapõleng, mis tekib akude põlemisel, on eriti ohtlik, kuna seda ei saa kustutada tavaliste kustutusvahenditega nagu CO2 või vesi, vaid selle kustutamiseks on vaja kuivkeemilisi tulekustuteid. Kui põleng õnnestub kustutada, kavatsetakse laev toimetada sadamasse, kuid päästefirma ei ole veel otsustanud, kas Euroopasse või Bahamale. Laeva 22-liikmeline meeskond evakueeriti juhitavuse kaotanud laevalt helikopteritega 170 kilomeetri kaugusel asuvale Faiali saarele üsna varsti pärast põlengu puhkemist. Esialgsetel andmetel sai põleng alguse just autotekilt, kuid kas põhjuseks olid elektriautode akud, pole veel olnud võimalik välja selgitada. Portugali merevägi seirab õnnetuskohta ning on valmis võimaliku reostuse kõrvaldamiseks, kuid seni olulist merereostust tekkinud ei ole.
Laeva lastiks on ligikaudu 4000 Volkswagen Grupi valmistatud sõidukit, teiste seas luksuslikud Porsched, Audid ja Lamborghinid, millest paljud mudelid on ka elektriautod. Ainuüksi Porschesid oli pardal ligikaudu tuhat ükssada, kinnitas Porsche kõneisik Luke Vandezande Bloombergile. Lamborghini esindaja keeldus kommenteerimast, kui palju nende autosid Felicity Ace pardal põleb.
Felicity Ace kuulub firmale Snowscape Car Carriers ning on kindlustatud merekindlustusfirmas Britannia Steam Ship. Laeva operaatorfirma Mitsui OSK Lines (MOL) on teatanud, et palkas hollandi merepäästefirma SMIT International laeva kustutama ja sadamasse transportima.
Volkswagen Grupile ei ole see esimene kord merel ühekorraga suur hulk autosid kaotada, 2019. aastal süttis ja uppus transpordilaev Grande America, viies kaasa lohkem kui 2000 Audit ja Porschet.