Päevatoimetaja:
Sander Silm

Helen Ader: “IT-valdkonnas töötades pole lihtsalt võimalik, et sul hakkaks igav”

Foto: Telia
Copy

Telia rahvusvahelise IT-meeskonna juhi Helen Aderi sõnul käib tehnoloogiavaldkonnaga kaasas pidev areng ja muutumine, mille eduvalemis on olulisteks teguriteks uudishimu ja pealehakkamine.

Helen, millega Sa täna Telias tegeled?

Juhin ühte Telia Company rahvusvahelist IT-meeskonda, kuhu kuulub nii inimesi Teliast kui ka üsna palju meie partnereid, kellega igapäevaselt koostööd teeme - hinnanguliselt sada inimest tuleb kokku. Minu meeskond arendab ja haldab IT-lahendusi, mis aitavad teenindada meie kliente erinevates riikides.

Sa oled Telias ja ettevõtte eelkäijate juures töötanud ligi kakskümmend aastat. Milline on olnud teekond tänase rollini?

See on mulle endale ka üllatav, kuidas aeg lendab. Ma tulin Teliasse otse peale ülikooli õpinguid. Juba noorena oli mulle üsna selge, et ärijuhtimine on valdkond, mis mind huvitab. Osaliselt sain selle huvi ilmselt oma vanematelt, kes on väikeettevõtjad ja kelle kõrvalt seda valdkonda lähemalt nägin. Peale kooli lõpetamist avanes mul võimalus alustada tippjuhtkonna sekretärina, mis andis mulle hea ülevaate suurettevõtte juhtimisest. Sain ligidalt näha telekommunikatsiooni turu avanemist ning jälgida kõrvalt, kuidas ehitada üles brändi. Tõsi, ühel hetkel see roll ammendas ennast, liikusin edasi finantsvaldkonda ja sealt omakorda edasi aastaid hiljem juba tehnoloogiasse.

Mis Sind ajendas tehnoloogiaüksusesse edasi liikuma?

See tundus minu jaoks järgmine loogiline samm. Ma otsisin enda jaoks järgmist väljakutset ja tehnoloogia tundus väga huvitav ja väljakutseid pakkuv. Samas on finantsvaldkond väga sarnane tehnoloogiaga. Mõlema laua taga on ääretult palju elemente ja muutujaid, millest sa pead suutma moodustada tervikpildi ja ennustama tulemust. Ma mäletan, et juba esimesed nädalad olid sedavõrd huvitavad, et unustasin lõunale minna. See hasart ning põnevus on jäänud tänaseni.

Mis siis põnevust tehnoloogiavaldkonnas töötamine tekitab?

Kuigi ma keskendusin alguses füüsilisele võrgule, siis tänaseks on tehnoloogia nii palju edasi arenenud ja infotehnoloogiat saab vaadata oluliselt laiemalt. Telia on suur ettevõte, olukorrad ja teemad muutuvad kiiresti - pole võimalust, et igav hakkaks. Lisaks on tegemist kiiresti kasvava ja muutuva valdkonnaga. Isegi kui ühel hetkel saavad Eesti mastaabis asjad selgeks, on võimalik väljakutseid ette võtta ka rahvusvahelisel tasandil.

Kuidas üldse selle valdkonna selgeks tegemine välja näeb? Oli see alguses raske ka?

Ma arvan, et see oleneb väga inimesest, aga minu jaoks polnud. Kõige olulisem on see, et sul oleks olemas kaks asja - uudishimu ja pealehakkamine. Mul on olnud Telias suurepärased mentorid, oma ala tipud, kes jagasid teadmisi nii tehnoloogia kui juhtimise alal - hindan neid väga. Kui nende inimeste kõrval pakutakse lisaks väärt koolitusi, mis aitavad sul areneda nii eksperdina kui juhina, siis see kõik loob aluse õnnestumiseks. Telias on see olnud alati hästi paigas ja hea meel oli sellest osa saada juba siis, kui mujal inimeste arengusse veel sedavõrd ei panustatud.

Sa töötad igapäevaselt rahvusvahelisel tasandil. Millist lisandväärtust see Sinu jaoks loob?

Võrreldes Eestiga, on rahvusvahelises organisatsioonis töötades turuolukorra tunnetus osati rohkem väljakutseid pakkuv. Ega Telia ei ole ka Eesti vaates väike ettevõte, meil töötab siin 1600 inimest, aga ühes kultuuriruumis olles on tunnetus lõpptulemuse osas parem. Kui sa liigud suuremasse süsteemi, kus on inimesi kümme korda rohkem, on ka ülesanded keerukamad. Teisalt pakub rohkem võimalusi ja väljakutseid nii meeskonnale kui juhile. Minu jaoks on see keerukus, pidevate muutustega kaasas käimine ja selles parima lahenduse leidmine väga arendav.

Heites pilgu tulevikku, mis Sa arvad, kas aja möödudes muutub tehnoloogiavaldkonnas töötamine eestlaste jaoks populaarsemaks? Tänane statistika väga rõõmustav veel pole.

Ma väga loodan. Kuigi praegusesse haridussüsteemi tuleks senisest rohkem integreerida IT-õpet, siis täna on see paljudes koolides juba olemas ning noortel on võimalus leida enda kirg tehnoloogiavaldkonnas. Ma arvan, et selleks on vaja aega, et uus ja tehnoloogia kõrval üles kasvanud põlvkond tuleks järgi. Lihtsalt tänased tegijad peavad rohkem noori inspireerima.

Vaata videost, mida arvavad oma tööst ja töökohast teised Telia inimesed. Ehk leiad sinagi oma järgmise väljakutse Teliast juba täna? Selle lingi taga võib peituda sinu tulevik.

 
Copy
Tagasi üles