Telia rahvusvahelise IT-meeskonna juhi Helen Aderi sõnul käib tehnoloogiavaldkonnaga kaasas pidev areng ja muutumine, mille eduvalemis on olulisteks teguriteks uudishimu ja pealehakkamine.
Helen, millega Sa täna Telias tegeled?
Juhin ühte Telia Company rahvusvahelist IT-meeskonda, kuhu kuulub nii inimesi Teliast kui ka üsna palju meie partnereid, kellega igapäevaselt koostööd teeme - hinnanguliselt sada inimest tuleb kokku. Minu meeskond arendab ja haldab IT-lahendusi, mis aitavad teenindada meie kliente erinevates riikides.
Sa oled Telias ja ettevõtte eelkäijate juures töötanud ligi kakskümmend aastat. Milline on olnud teekond tänase rollini?
See on mulle endale ka üllatav, kuidas aeg lendab. Ma tulin Teliasse otse peale ülikooli õpinguid. Juba noorena oli mulle üsna selge, et ärijuhtimine on valdkond, mis mind huvitab. Osaliselt sain selle huvi ilmselt oma vanematelt, kes on väikeettevõtjad ja kelle kõrvalt seda valdkonda lähemalt nägin. Peale kooli lõpetamist avanes mul võimalus alustada tippjuhtkonna sekretärina, mis andis mulle hea ülevaate suurettevõtte juhtimisest. Sain ligidalt näha telekommunikatsiooni turu avanemist ning jälgida kõrvalt, kuidas ehitada üles brändi. Tõsi, ühel hetkel see roll ammendas ennast, liikusin edasi finantsvaldkonda ja sealt omakorda edasi aastaid hiljem juba tehnoloogiasse.
Mis Sind ajendas tehnoloogiaüksusesse edasi liikuma?
See tundus minu jaoks järgmine loogiline samm. Ma otsisin enda jaoks järgmist väljakutset ja tehnoloogia tundus väga huvitav ja väljakutseid pakkuv. Samas on finantsvaldkond väga sarnane tehnoloogiaga. Mõlema laua taga on ääretult palju elemente ja muutujaid, millest sa pead suutma moodustada tervikpildi ja ennustama tulemust. Ma mäletan, et juba esimesed nädalad olid sedavõrd huvitavad, et unustasin lõunale minna. See hasart ning põnevus on jäänud tänaseni.