Seda, kui palju kaubaronge ja -vaguneid Rail Balticul (RB) tulevikus liikuma hakkab, ei tea praegu veel mitte keegi. Küll aga on olemas projektsioonid: neist viimane, emeriitprofessor Erik Tergi töörühma oma, leidis, et läbi Balti riikide kulgeval uuel raudteel võiks 2040. aastatel sõita 5,3–7,5 miljonit tonni kauglogistilisi kaupu aastas.
Tellijale
Kaubavedu Rail Balticul hakkab toetuma Soomele (7)
Kuna varasemate uuringute käigus pole selliseid kaubamahte eristatud, ei saa otseseid võrdlusi eelnevate prognoosidega teha, kaudseid aga küll. Nii nägi näiteks nõustamisfirma Ernst & Young (E&Y) 2017. aastal valminud ja palju kriitikat pälvinud tasuvusuuringu baasstsenaarium ette, et 2045. aastal liigub Rail Balticul 18,4 miljonit tonni kaupu.
Terk ütleb, et ta pole Baltikumi-siseste vedude mahtu üle arvutanud, aga arvab, et E&Y töös on tõenäoliselt mõneti üle hinnatud Venemaaga seotud vedude haaramise võimalusi.