Kuna varasemate uuringute käigus pole selliseid kaubamahte eristatud, ei saa otseseid võrdlusi eelnevate prognoosidega teha, kaudseid aga küll. Nii nägi näiteks nõustamisfirma Ernst & Young (E&Y) 2017. aastal valminud ja palju kriitikat pälvinud tasuvusuuringu baasstsenaarium ette, et 2045. aastal liigub Rail Balticul 18,4 miljonit tonni kaupu.
Terk ütleb, et ta pole Baltikumi-siseste vedude mahtu üle arvutanud, aga arvab, et E&Y töös on tõenäoliselt mõneti üle hinnatud Venemaaga seotud vedude haaramise võimalusi.
Emeriitprofessor näeb, et Rail Balticust võiks saada väga oluline vahelüli Soome kaupade liigutamisel Euroopasse, eelkõige Saksamaale. Selle nn Baltikumi-Poola-Saksamaa läänekoridori kaubamaht on projektsiooni järgi lausa 2,3–2,8 miljonit tonni