Keskkonnasõbralik põhjapuhastus tõstab laevasõidu hinda

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Laevakere veealuse osa puhastamine koos jääkide kaldale pumpamisega.
Laevakere veealuse osa puhastamine koos jääkide kaldale pumpamisega. Foto: Mika Rouhola

Tallinna sadam on rohelisem kui Helsingi sadamad, siin tuleb laevade veealuse osa pesemisel tekkivad jäägid kokku koguda ja kaldale jäätmekäitlusse toimetada.

Tallinna Sadama roheihalus tõstab laevade põhjapesu hinna 50 protsenti kõrgemaks kui Soome lahe põhjakaldal Helsingis, kus sellist nõuet veel ei ole. Mis summadest jutt ja kui palju see laevapileti hinda mõjutab, asjaosalised ei täpsustanud. Tallinki laevateeninduse osakonna keskkonna ja säästliku arengu ekspert Andrus Vaher ütles, et laeva veealuse osa puhastus koos jäätmete kogumisega on umbes veerandi võrra kallim kui traditsioonilisel viisil puhastamine, kuid detailset hindade võrdlust Tallinna ja Helsingi vahel ei tahaks ta teha.

Tallinn rohelisem kui Helsingi

Alates eelmise aasta maikuust tohib Tallinna Sadama valdustes teha laevakerede veealuste pindade puhastust ja muid töid ainult juhul, kui tekkivad jäätmed kokku kogutakse. Sadam põhjendas otsust oma kestliku arengu strateegiaga ning sooviga muutuda Läänemere kõige keskkonnasõbralikumaks sadamaks. Soovitus laevade puhastamisel tekkivad jäätmed merest kokku koguda on käinud läbi ka rahvusvahelise merendusorganisatsiooni (IMO) dokumentidest, kuid nõudena seda seni vormistatud ei ole. Samasugune nõue kehtib Rootsis, kuid Soome sadamad pole põhjapesujääkide kokku kogumist seni kohustuslikuks teinud.

Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm ütles otsust selgitades, et sadama kestliku arengu strateegia hõlmab plaani vähendada sadama ja seal viibivate laevade mõju keskkonnale.

Tagasi üles