YouTube, Facebook, Twitter jt peavad Venemaale kasutajaandmed esitama

Copy
Facebooki, Google'i ja Twitteri logod.
Facebooki, Google'i ja Twitteri logod. Foto: REUTERS FILE PHOTO

Vene järelvalveasutuse Roskomnadzor juures asuv komisjon kiitis heaks nimekirja veebisaitidest, mis peavad edastama Mediascope'ile teabe oma vaatajaskonna kohta, nende hulgas on YouTube, Netflix, Yandex.News, Venemaa meedialeheküljed ja telekanalid.

 

Nimekirjas on 27 vastavasse registrisse kantud audiovisuaalteenust, sealhulgas Netflix, ning ka neli uudiseagregaatorit – Yandex.News, Rambler, SMI2 ja Novosti.Mail.ru.

Uuritud internetiressursside hulka kuuluvad suhtlusvõrgustikud Facebook, Twitter, TikTok, Odnoklassniki, VKontakte, Likee, Instagram, aga ka Google'ile kuuluv YouTube'i videomajutus.

Mediascope'iga peavad internetipubliku uurimiseks tegema koostööd ka 26 registreeritud veebilehe omanikud, sealhulgas kolme suurema Vene uudisteagentuuri portaalid, telekanalid Channel One, Zvezda, MIR, aga ka ajalehed Kommersant, Vedomosti ja RBC, raadiojaam Ehho Moskvõ, jne.

Muude ressursside hulka kuuluvad eelkõige telekanalid MUZ-TV, Spas, TNT, Karusel, veebilehed Yandex Zen, Yandex Video ning Gazprom-Media RuTube'i videomajutus.

Loendisse kuulub 79 ressurssi. Roskomnadzori veebilehel avaldatud komisjoni 2. veebruari istungi protokolli kohaselt peab internetiauditooriumi ühtseks mõõtjaks valitud Mediascope esitama 16. veebruariks ettepanekud iga-aastase uuringuaruande ülesehituse ja koosseisu kohta.

Mullu juulis allkirjastas president Vladimir Putin seaduse, mille kohaselt vastutab internetiressursside vaatajaskonna mahu uurimiseks volitatud organisatsiooni valimise eest Roskomnadzor. Ühtne mõõtmine ja volitatud organisatsiooni olemasolu on väidetavalt vajalik telekanalite, veebiväljaannete ja muude veebiplatvormide publiku mahu uurimise tulemusena saadud andmete avatuse, võrreldavuse ja usaldusväärsuse tagamiseks.

Mediascope'i valitud volitatud organisatsioon mõõdab ainult neid internetiressursse, mille on Roskomnadzor kandnud spetsiaalsesse registrisse. Nimekirja koosseisu võib komisjoni otsusega muuta.

Valitsuse määruse kohaselt peavad registrisse kantud ressursid edastama andmed volitatud organisatsioonile, mille jaoks nad peavad installima spetsiaalse arvestitarkvara (arvesti) või edastama andmestiku iseseisvalt. Registrisse kantud ressursid saavad Roskomnadzorilt vastava teate ning alates 1. märtsist 2022 hakkavad nad suhtlema auditooriumiuuringuteks vajalike andmete edastamise osas Mediascope'iga, teatas Roskomnadzor.

Õigusaktide kohaselt on volitatud organisatsioon kohustatud igal aastal esitama Roskomnadzorile aruande Interneti-ressursside vaatajaskonna mahu kohta ja avaldama selle oma ametlikul veebilehel.

Aastal 2016 valiti ühtseks telemõõtjaks Mediascope (endise nimega TNS Gallup Media (TNS Russia), millest 80 protsenti kuulub Venemaa Avaliku Arvamuse Uurimise Keskus Mediale), 2019. aastal võitis see taas konkursi järgmiseks kolmeks aastaks.

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles