Anne (65) tõdes, et kütusehinnad on ikka midagi hullu. «Ma sõidan õnneks vähe, tööle ja tagasi, poodi. Pikemad reisid jäävad aga tegemata. Enne sai autoga reisitud, nüüd tuleb seda pikalt planeerida. Kui aga liiga pikki plaane teha, jõuab kütuse hind eest ära minna.»
Samas märkis Anne, et on sundseisus ja ei saa ka parema tahtmise juures autoga sõitmata jätta. Kui ta läheks tööle ühistranspordiga, kuluks selleks kolm-neli korda rohkem aega, sest töökoht on kodust mitmekümne kilomeetri kaugusel.
«Asi on ikka hull küll praegu, vaatad et hind on juba 1,7 eurot. Mõni sent saab kliendikaardiga hinda alla, aga see sent enam elu ei päästa,» võttis ta asja kokku.
Timo Luht (32), kelle ettevõte paigaldab aknaid, arvas, et hinnatõusu tõttu midagi tegemata ei jää, aga see kõik mõjutab firma kasumit. Montaažikeskus paigaldab aknaid suurobjektidel ja sõitmist Eestis on päris palju. Kuus kulub neil kütusele keskmiselt 1700 eurot. «Üritame logistikat sättida, aga midagi väga ümber teha ei saa. Peame selle võrra hinnad ümber tegema ühel hetkel. Täna pole hinnad veel muutunud.»
Julia tõdes, et lasteaia, kooli ja töö vahet liikudes oleks väga raske ilma autota toime tulla. «Kahju, et nii on läinud. Ma ei saa ühtegi sõitu tegemata jätta, mul on autot väga vaja.» Kuus kulub tal kütusele umbes 500 eurot, kuna ta peab töö pärast palju sõitma Tallinna, Haapsalu ja Pärnu vahet.
Aire (58) teeb ainult kõige vajalikumaid sõite: poodi, ema juurde ja koju. Kõik muud sõidud ja reisid peavad temalgi ära jääma. «Ma ikka sõidan autoga, olgu see kütus nii kallis kui tahes, aga ma vaatan, kuhu sõidan. Mu auto on nii ehk naa väga säästlik ja kuna ma hoolega jälgin, siis väga palju mul raha ei kulu.»