Eesti sisustusidu OCCO kaasas sisearhitektidele suunatud digitaalse platvormi arendamiseks 750 000 eurot. OCCO kaasasutaja ja juhi Ander Sõõrumaa sõnul aitab summa neil Euroopas laieneda ning oma IT-arendustiimi kasvatada.
Sisustusidu kaasas 750 000 eurot, et laieneda Euroopas
OCCO peamiseks investoriks on Skeleton Technologies asutaja Oliver Ahlberg. «Paljudele tundub täna reisibüroost lennupileti ostmine või paberkataloogist millegi tellimine üsna arhailine. See aga on sisekujundajate igapäevane elu: paberkataloogid, e-mailid, edasimüüjad, OCCO eesmärk on kõike seda digitaliseerida ja see mind kõnetaski,» selgitas Ahlberg, kes liitub OCCO-ga ka nõustajana.
Platvormi AI-tehnoloogial põhinev pildituvastus ja otsing aitab sekunditega leida täpselt vajadustele vastavaid sisustuselemente ja nende alternatiive üle 100 000 toote hulgast. Platvormil on ligipääs enam kui 800 Euroopa sisustusbrändile. Seni on ettevõte oma platvormi tutvustanud peamiselt Hollandi ja Eesti turul, platvormil on 250 kasutajat ja projektide käive on 7 miljonit eurot.
Sõõrumaa sõnul on OCCO kasumlik ning ettevõtte mahud kasvavad iga aasta pea kaks korda. «Kaasame raha, et valideerida platvormi eelkõige Madalmaades, järgmine rahastusring toote skaleerimiseks on plaanis aasta teises pooles,» lisas Sõõrumaa.
Arhitekt11 tegevjuht Jan Plaan näeb, et OCCO platvormil on potentsiaal saada sisearhitektide igapäevaseks abimeheks. «Näeme sellel olulist kohta sisearhitektuursete projektide tegemisel eelkõige just professionaalsema ning efektiivsema teenuse aspektist,» lisas Plaan.
Hollandi arhitekti Casper Schwarzi sõnul on platvorm andnud üllatavaid ja huvitavaid otsingutulemusi, mis on viinud teda ja tiimiliikmeid sisekujundusprojektides teistsuguste valikute ja ettepanekute juurde. «On tore avastada uusi tootjaid ja tooteid. Digitaalne platvorm säästab meie aega uute toodete otsimisel ja aitab leida lahendusi erinevate eelarvete piires,» lisab Schwarz.