Elektriautode tulek keerab elektrisüsteemi pea peale (8)

Carl-Robert Puhm
, majandusajakirjanik
Copy
Linnaruumis paiknevad kiirlaadijad on reeglina 50-kilovatised, mistõttu saab auto laetud ligi viis korda kiiremini kui kodus.
Linnaruumis paiknevad kiirlaadijad on reeglina 50-kilovatised, mistõttu saab auto laetud ligi viis korda kiiremini kui kodus. Foto: Sille Annuk

Analüütikud prognoosivad, et kümnendi lõpus sõidab Eesti teedel ligi 100 000 elektriautot. Kui see masinapark kõik korraga voolujuhtme taha panna, kaoks elektrivõrgust umbes 1000 megavatti. See on kogus, mis on kogu Eesti riigi tänaöise tarbimise lähedal.

Elering hindab aga, et elektriautod plahvatuslikku elektrienergia tarbimist kaasa ei too. Riigifirma usub oma varustuskindluse analüüsis, et 100 000 auto aastaseks tarbimismahuks kujuneb vaid 0,3 teravatt-tundi (eelmisel aastal oli kogu Eesti tarbimine umbes 9 TWh). Samas möönab riiklik võrguettevõte, et teatud tundidel võib autodel olla tarbimisele tunnetatav mõju. «Elektriautode lisandumine suurendab kindlasti hinnatundlikku elektritarbimist. Ootuspärane on, et autoomanikud püüavad laadida võimalikult soodsate hindadega, mitte kõige kallimal tunnil, kus üldine tarbimine on kõrge,» ütleb Eleringi projektijuht Elo Ellermaa.

Sama näeb juhtumas ka Elektrilevi varahalduse juht Rasmus Armas, kes prognoosib tarbimise kasvu eelkõige öötundidel. Jaotusvõrku haldavale ettevõttele oleks see ka meelepärane, kuna aitab võrgukoormuse ühtlasemana hoida.

Kommentaarid (8)
Copy
Tagasi üles