Koroonakriis on maailma laevanduse põhjalikult segamini pööranud. Kaubalaevandusse on liikumispiirangute tõttu kodus istuvad ja koroonatoetuste eest e-poodidest asju tellivad Euroopa ja USA tarbijad toonud buumi, kuid reisilaevandus kiratseb. Samal ajal kui kaubavedajad otsivad merele saatmiseks viimaseidki veel vanarauaks saatmata vanu tossavaid konteinerilaevu ja tankereid, seisavad hiiglaslikud reisilaevad kai ääres või saadetakse lammutusse.
Tellijale
Kriis ristlusäris: laevad valmivad, aga pole, kuhu sõita
Eriti keerulises olukorras on ristluslaevafirmad, kes jõudsid enne koroonakriisi algust kümnete uute superlaevade ehitamist alustada. Laevaehitus on kulukas ja pikaajaline protsess, milles osaleb sadu firmasid ja mida finantseeritakse keerukate konsortsiumide kaudu. Tööliste haigestumiste ja karantiinide tõttu on tehased sunnitud töötama vähendatud koormusega, häired tarneahelates on aeglustanud materjalide ja seadmete kohaletoimetamist.