Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Uuring: kümnendik Eesti ettevõtteid muutis pandeemia mõjul ärisuunda

Copy
Telia ärikliendi üksuse juht Holger Haljand.
Telia ärikliendi üksuse juht Holger Haljand. Foto: Teet Eltmaa

13 protsenti ettevõtteid korraldas pandeemia tõttu ümber oma tegevusi või muutis oma ärisuunda, selgus Telia tellitud uuringust.

Turu-uuringute ASi korraldatud uuringu kohaselt tegid pea pooled Eesti ettevõtted pandeemia tõttu olulisi muudatusi, sealhulgas tõsteti küberturvalisuse taset, võeti kasutusele lisameetmeid kaugtöö võimaldamiseks, tehti muudatusi müügiahelas või muudeti lausa ärisuunda, teatas Telia. Viiendik suurettevõtetest ja 14 protsenti 20 kuni 50 töötajaga ettevõtetest pidid tegema muudatusi oma müügiahelas või -tarkvaras.

Telia ärikliendi üksuse juhi Holger Haljandi sõnul uuriti ettevõtetelt, milliseid muudatusi on nad pidanud pandeemia mõjul tegema ning ootuspäraselt on peamiseks Covid-19 mõjuks olnud täiendavate meetmete kasutuselevõtt kaugtöö võimaldamiseks ja parendamiseks.

«Distantsilt töötamise võimaldamine on olnud ettevõtete jaoks oluliseks nii pandeemia alguses kui ka praegu ning sellega seotud muudatusi pidi tegema 35 protsenti ettevõtetest,» selgitas Haljand.

Ta tõi välja, et enam on muudatusi teinud suurema töötajate arvuga ettevõtted, kelle üheks selgeks suunaks on olnud pandeemia ajal turvalisus.

«Kui keskmiselt on pandeemiast tingituna tõstnud oma küberturbe taset neljandik ettevõtetest, siis suurettevõtetest on seda teinud lausa pooled,» märkis Haljand, kelle sõnul on viimastel aastatel huvi küberturvalisuse lahenduste vastu selgelt kasvanud ning ettevõtete küberturvalisuse tase märgatavalt paranenud.

Ettevõtetel paluti hinnata oma digitaliseemise taset ning keskmiseks hinnanguks 5-pallisel skaalal kujunes 3,7, mis tähendab, et taset hinnatakse valdavalt rahuldavaks või pigem heaks.

«Koroonakriis andis nii Eesti kui ka muu maailma tehnoloogilisele arengule tugeva kiirenduse. Kuigi sisuliselt tehti juba pandeemia alguses mõne nädalaga ära mitme aasta töö, on Eesti ettevõtete arengus ülioluline, et hoogne digitaliseerimine jätkuks. Rõõm on tõdeda, et ettevõtted mõistavad seda vajadust, andes oma digitaliseerumise tasemele realistlikke hinnanguid,» lausus Haljand.

Uuringu käigus viidi läbi telefoniintervjuud 300 ettevõtte esindajatega. Valimisse kuulunud ettevõtted jagunesid töötajate arvu poolest kolme gruppi: 5–19 töötajat, 20–49 töötajat ning 50 ja enam töötajat. Küsitlus viidi läbi möödunud aasta lõpus.

Tagasi üles