Samal ajal lähevad elektrisõidukite laadimisseadmed üha nutikamaks. «Üheksal juhul kümnest ei ole vaja täna enam lihtsalt laadijat, vaid võimalust ühildada see erinevate taustsüsteemidega, juhtida maja elektrisüsteemi koormuse optimeerimiseks laadimisprotsessi muude elektriseadmete tarbitava energia alusel. Samuti on järjest olulisem tootjate ja teenusepakkujate tugi- ning nõustamisteenus, et osataks valida parim ja sobivaim terviklahendus kas siis uuele, alles ehitusjärgus olevale objektile või juba olemasolevale kinnistule,» kirjeldab Meresmaa.
Laadijad kolivad järjest enam kortermajade parklatesse
Kogemusele tuginedes tõdeb Meresmaa, et viimasel ajal on kõige nõutumad just kortermajade laadimislahendused. «Kui esimese põlvkonna elektriautode omanikud on olnud enamasti pigem eramute elanikud, siis mida rohkem laetavaid autosid meie teedele tuleb, seda enam ilmub neid ka kortermajade parklatesse,» märgib ta.
Sellest tulenevalt on laienenud ka eestlaste toodetavate elektriautode laadijate valik. Kui seni pakuti põhiliselt nutikaid laadijaid avalikuks ja poolavalikuks kasutamiseks, siis täna valmistatakse Keilas üha enam ka kortermajade laadijaid ja lihtsamaid kodulaadijaid. «Eesti turul näeme vajaduse kasvu enim just täisnutikate ja paindliku juhtimisega laadijate osas, mis aitaks vältida probleeme, kus piisavalt projektijärgset elektrivõimsust autode laadimiseks ei ole,» toob Meresmaa esile nutika laadimise vajaduse.
Lisaks kortermajade laadijatele valmistatakse Keilas kodulaadijaid, mis on välja töötatud Soomes, spetsiaalselt Põhjamaade muutuvaid kliimatingimusi silmas pidades. Meresmaa sõnul on Ensto laadijad varustatud sisseehitatud kaitseelementidega, mis aitavad tagada laadimisprotsessi turvalisuse nii kasutaja, auto kui elektrivõrgu jaoks. «Eri tüüpi autolaadijate puhul on lisaks turvalisusele ja kasutusmugavusele üha olulisem ka nende sobivus keskkonda ning seadmete disain,» märgib Meresmaa, kelle sõnul on nägus laadimisseade tänapäeval iga kaasaegse kinnistu au ja uhkus.
Ensto Building Systems kuulub alates eelmise aasta novembrist rahvusvahelisse kontserni Legrand, kuid jääb kasutama Ensto kaubamärki. 150-aastase ajalooga Legrand tegutseb ligi 90 riigis ja kontsernis töötab üle 36 700 töötaja. Ettevõtte 2020. aasta käive oli 6,1 miljardit eurot.