Tarbijakaitse hoiatab Aleger Mööbli eest

Adele Johanson
Copy
Aleger mööbel ei ole TTJA küsimustele vastanud ega selgitusi andnud.
Aleger mööbel ei ole TTJA küsimustele vastanud ega selgitusi andnud. Foto: Aleger mööbel pakkumised

Kahe nädala jooksul jaanuaris sai tabijakaitse ja tehnilise järelvalve amet (TTJA) 14 kirjalikku pöördumist ning palju kõnesid seoses ettevõttega Aleger Mööbel. Ametil on põhjust arvata, et kaupleja suhtes on pretensioone veelgi enamatel tarbijatel.

Pöördumiste järgi ei tarni Aleger Mööbel tarbijatele kaupa, ei tagasta õigel ajal raha, ei vasta tarbijate kirjadele ega lahenda neile esitatud kaebusi. Tarbijavaidluste komisjoni poole pöördunud kliendid on teinud tellimusi nii füüsilises kaupluses, kaupleja veebilehel kui ka sotsiaalmeedias.

Kuna Aleger Mööbel jättis rahuldamata viis kaebust, alustas TTJA 18. jaanuaril ettevõtte suhtes järelevalvemenetluse ja andis neile võimaluse jagada selgitusi ning lõpetada eksitavad kauplemisvõtted. Määratud tähtpäevaks Aleger Mööbel selgitusi ega vastuväiteid ei esitanud.

TTJA toonitab, et neil, kes pole mööblikauplejalt tellitud kaupa kätte saanud ning kellele pole kauba eest tasutud raha tagastatud, on võimalik oma õiguste kaitseks pöörduda otse kohtu poole, sest tarbijavaidluste komisjoni otsused on Aleger Mööbel jätnud täitmata – seega ei anna komisjonile avalduste esitamine tulemust.

Kui kaupleja ei ole kliendile lubatud tähtaja jooksul kaupa kohale toimetanud, peaks tarbija enne, kui ta saab lepingut lõpetada, nõudma kauplejalt kauba kohale toimetamist mõistliku lisatähtaja jooksul.

Kui lisatähtaja jooksul kohustust ei täideta, on tarbijal õigus kohustuse täitmise asemel nõuda kahju hüvitamist, või lepingust taganeda ja makstud summa tagasi saada.

Kui tarbija on kauba kätte saanud, kuid sellel on puudused, peab kaupleja need üle vaatama ja kõrvaldama või asendama kauba mõistliku aja jooksul ning andma tarbijale infot, millal saab probleem lahendatud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles