Päevatoimetaja:
Sander Silm

Millal pank sinu krediitkaardi sulgeb?

Copy
Krediitkaart
Krediitkaart Foto: Margus Ansu

Põhjuseid, miks pank võib krediitkaardi sulgeda, on päris palju: kas on jäänud mõni arve tasumata või on kaardiga tehtud kahtlasena näivaid tehinguid.

Swedbanki eraisikute kaartide valdkonnajuht Kaari Aasrand selgitas, et näiteks võidakse krediitkaart sulgeda siis, kui kaardi omanik ei aktiveeri uut kaarti ettenähtud aja jooksul. Nimelt tuleb postiga saadetud uus krediitkaart kasutajal endal aktiveerida.

Kaart võidakse sulgeda või asendada uuega, kui see kaob või kui kliendil on alust arvata, et tema kaardiandmed on sattunud kolmandate isikute kätte. Sellisel juhul peab inimene ise oma murest pangale teada andma. 

Kui kaardi kehtivus lõpeb, ei pruugi pank alati automaatselt krediitkaardilepingut pikendada ning siis peab uue krediitkaardi saamiseks klient esitama pangale taotluse. Kui klient on krediitkaarti mõistlikult kasutanud ning maksetega on kõik korras, pikeneb leping ilma suurema vaevata. 

Pangal on ka õigus kliendi huve silmas pidades kaart turvakaalutlustel sulgeda, andes sellest enne teada ka kaardi omanikule. Pank võib ka piirata kaardi kasutamist, kui kliendil on tekkinud pangas võlgnevused.

Soovitused pangakaardiga maksmisel

  • Veendu alati, kus on sinu pangakaart. Kui maksad kaardiga, siis ära anna seda kunagi teenindaja kätte.
  • Kaardi kaotamise korral blokeeri see kiiresti äpis või internetipangas. Samas saad ka tellida uue kaardi.
  • Kaarti võib kasutada ainult see inimene, kelle nimi on kaardi peal. Ära lase kellegi, isegi lähedastel, oma kaarti kasutada.
  • Jälgi oma tehinguid regulaarselt internetipangas või äpis. Kui mõni tehing tundub kahtlane või sa ei ole seda teinud, võta pangaga ühendust.
  • Enne ostu sooritamist kaalu, kui vajalik ostukorvis olev toode või teenus sinu jaoks on ning millist lisaväärtust see annab. Mõtle keskkonnasäästlikult ja tarbi targalt!
Tagasi üles